Jak informoval tiskový mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda, odstraňovat se bude téměř desetikilometrový úsek jednokolejné trati. "Nepůjde přitom pouze o snesení kolejového svršku, trakčního vedení nebo dalších součástí železniční infrastruktury. Například v místě zrušených železničních přejezdů se budou rekonstruovat i příslušné části silničních komunikací a dojde tak ke scelení povrchu těchto silnic," vysvětlil.

Zdroj: Lenka Pospíšilová

V současnosti se intenzivně pracuje v úseku Doubí u Tábora a Roudná, jak lze vidět na přiložené fotogalerii. Složiště materiálu vzniklo v bývalé zastávce Roudná. Ve zmiňovaných lokalitách je nyní zvýšený provoz nákladní techniky, přímo v Roudné pracují dva stavební jeřáby.

Slavnostní otevírání nové přeložky IV. koridoru v úseku Soběslav a Doubí u Tábora se uskutečnilo v pátek 9. září. Zástupci Správy železnic i zhotovitelů se po trati projeli soupravou motorových univerzálních vozidel MUV 75.
První vlak po nové přeložce mezi Soběslaví a Doubím u Tábora projede v neděli

Dále využitelný materiál z původní trati se po kategorizaci podle Gavendy opět použije v rámci oprav na síti Správy železnic. "Již nepoužitelný materiál naopak čeká likvidace, kupříkladu nevyhovující část kolejnic zamíří do šrotu," dodal mluvčí investora.

Historie místní tratě se píše od roku 1868, kdy začala její výstavba, první vlaky po ní začaly jezdit 3. září 1871. Během stavby nové přeložky blíže dálnici D3 vznikla nová zastávka Myslkovice a Doubí u Tábora, původní stanice obsluhované osobními vlaky v Doubí a Roudné byly zrušeny úplně.

Poslední vlak ve stanici Roudná zastavil na hodinu, loučily se desítky lidí.
Železniční sbohem. V Roudné zastavil poslední vlak, rozloučily se desítky lidí