Plánští se už v květnu letošního roku vydali cestou regulace parkování. Ze dvou možností, tedy placeného či časově omezeného stání, se rozhodli pro parkovací hodiny. Limit zvolili dvouhodinový. Místní tehdy změnu uvítali. „Alespoň se tu přestanou auta skladovat celý den,“ pochvaloval si Tomáš Capák.

Objevil se však nový problém: zaměstnanci školy a radnice začali parkovat na místech u Farského rybníka, kdy byli dříve zvyklí stavět rodiče školáků. Ti nyní nemají kde zaparkovat a při minulém zasedání zastupitelstva na tuto skutečnost upozornili.

Zároveň také požádali zastupitele o změnu parkovacího režimu u Farského rybníka.
Tomu však brání skutečnost, že vozovka je stále vedena jako silnice první třídy, a změny v parkování povoluje Ředitelství silnic a dálnic. Plánští přitom již dříve chtěli v souvislosti s celkovou revitalizací náměstí zúžit jízdní profil vozovky.

Jak uvedl starosta Jiří Šimánek, nebyli v žádosti úspěšní. „Potřebujeme, aby silnici E55 převedli z první třídy do krajských silnic II. třídy a my ji mohli zúžit, neboť v projektu počítáme s užším profilem. K tomu je ale nutná právě kolaudace dálnice,“ přiblížil situaci starosta.

Podle mluvčího ŘSD Tomáše Neřolda by se situace měla vyřešit na přelomu roku. „Stát má zodpovědnost za páteřní komunikace, a dokud tedy není stavba dálnice zkolaudovaná, nemůže silnici první třídy převést na kraj,“ naznačil Tomáš Neřold další postup.

ŘSD předpokládá, že kolaudační řízení spustí v prosinci, přičemž až do konce ledna příštího roku je tento dálniční úsek ve zkušebním provozu.

K dlouhodobému a rovněž bezplatnému parkování přitom Plánským slouží plocha s pětatřiceti místy u nádraží, za kterou město platí Českým drahám nájem. Od centra je přitom vzdálená pouze několik minut chůze.