II. fáze

A) RESTRIKCE

3. Restrikce v parkování na přilehlých komunikacích:
Uvedené finanční dopady ve zvýšené sazbě za parkování s sebou ponesou i snahu parkovat tam, kde je to zadarmo. Opatřením, které sníží nerovnoměrné vykrytí parkovacího systému, musí být realizace tzv. rezidentních ochranných štítů. Ty pomocí dopravních organizačních opatření eliminují parkování „únikového“ návštěvnického segmentu a segmentu zaměstnaneckého parkování, které nemají v daném místě bydliště.
Už dnes se ulice Vilové čtvrti setkávají se značným přetlakem poptávky po parkování. Lze odhadovat, že k podobným tlakům dojde i na přilehlých komunikacích v oblasti Starého města, které nejsou do režimu placeného parkování zahrnuty. Tyto plochy budou kontrolovány městskou policií.
4. Den bez aut:
Forma automobilové restrikce bude v další fázi posílena. Po dobu konání budou plochy Žižkova náměstí i náměstí Mikuláše z Husi zcela uzavřeny pro automobily a otevřeny pro dětské hry a naučné akce (8 – 15 hodin). Parkování v ulicích 9. května, Erbenova, Kollárova, Dobrovského a Vančurova budou od 8 do 15 uzavřeny a čistěny.
Akce během dne budou zaměřeny na dopravní osvětu, význam MHD, prezentaci nového autobusu, bezpečných kol, radarového systému i zdravotního a záchranného systému.
Při konání Dne bez aut půjde rovněž o prezentaci faktů, že pěší mobilita a vzhled veřejného prostranství jsou zcela zásadní pro výnos obchodních služeb a tvoří trvale udržitelnou a adekvátní protihodnotu pro nákupní centra.
(Čtenáři, podnikatelé, napište nám, jak nový parkovací systém vnímáte, ohrozí vaše obchody? reporter.taborsky@denik.cz)