Užší silnice, komfortnější chodníky a také pár míst pro parkování malých aut typu Smart. Co projektant Pavel Douša míní, však zastupitelé rádi mění. 

Podobně komplikovaná cesta jako Budějovickou ulici možná čeká i rekonstrukce Husova náměstí. „Není do detailů vydiskutovaná, například místa pro Smarty se nám zdají zbytečná. Někomu se zase nelíbí užší silnice, což mně nevadí, ale hlavní je cena," naznačila místostarostka Michaela Petrová z Jinak, která má dopravu v úseku.

Pokud by město na rekonstrukci nezískalo dotaci, chtěla by v projektu hledat úspory. Třeba by nemuselo dojít na sítě, ale jen na povrchy. Starosta Jiří Fišer proto variantu pustit se do práce i bez dotace z projednávání zastupitelů stáhl. „Radní by si to ještě rádi prodiskutovali, a to i ve chvíli, kdy dotace nebude. Budeme se bavit i jak třeba projekt upravit," potvrdil i starosta Jiří Fišer s tím, že zastupitelům by se Husovo náměstí mohlo dostat na stůl ke konci letošního roku.

Zásadně se podoba lokality měnit nemá, cílem je ji sladit s ulicí 9. května. Jen s rozdílem parkování. „V roce 2007 se tu taky počítalo s jednostranným parkováním, to ale město v roce 2013 změnilo, takže je parkování po obou stranách Dřív tu bývalo korzo, teď se fackujeme o každé parkovací místo, což je smutné," říká Pavel Douša, který nakreslil stání i pro malá auta. 

Podle autora projektu to má svůj smysl. „Je snaha podporovat, aby lidé do města nejezdili velkými, ale malými auty," zdůvodňuje, proč do projektu nakreslil pět státní, do nichž běžné auto nezajede. Navíc mu na zůstalo jinak nevyužité místo. Nyní tu zaparkuje 40 aut, nově by mělo 41, to s místy pro pět miniaut, nebo 38 vozů ve standardní velikosti. Komunikace od nádraží kolem špičky parku k Bílkově ulici projektant navrhuje především pro chodce, kterých tu podle jeho údajů denně projde přes 20 tisíc.
Kalkulace opravy celého náměstí vychází na 35 milionů, na tuto etapu dvacet.