Tábor/ Lidé, kteří využívali na cestu za nákupy a do práce autobus s číslem 18, s ním dnes jedou naposledy. Interspar, který linku prosadil a také dotoval, rozvázal s Comettem Plus spolupráci. Bude autobus místním chybět?
Linka osmnáct spojovala Sezimovo Ústí s průmyslovou Chýnovskou ulicí, kde stojí Interspar, a centrem až do Klokot. „Dnes ale skutečně jede naposledy,“ potvrdil ředitel divize MHD Petr Pistulka.
Zaměstnanci Intersparu, Tapy i dalších podniků v této části nejsou nadšeni. „Já bych za ten autobus byla ráda, teď mi nezbyde nic jiného než chodit na zastávku k Černým mostům, a to přes koleje. Ty jsou v zimě namrzlé a nebezpečné. Je to škoda,“ posteskla si obsluha čerpací stanice Alena A., která sem dojíždí ze sídliště Nad Lužnicí.
Linku ale nevyužívali jen zaměstnanci zdejších firem. „Svezli se i lidé, kteří tady bydlí. Myslím, že z toho nebudou nadšení,“ přidala se Marcela Nová z Tábora.
Obsluha zdejší části Tábora se vrátí do původní podoby s tím, že bývalou zastávku Interspar obslouží linky 30 a 31. Ty sice zajíždějí až do Měšic, ovšem nenahradí přímé spojení se Sezimovým Ústím. „Město nemůže spoj dotovat za Interspar, ale zůstaly původní linky. Lidé mohou vystoupit i v Zavadilské ulici a dojít to pěšky,“ řekl včera šéf odboru dopravy Erazim Troch.
Podle Pistulky měli lidé spíš zájem o rozšíření služeb. „Osmnáctka jezdila od osmé ranní a lidé se ptali, zda by nemohla začínat už v šest. Cestující byli na spoj zvyklí, navazoval jim i na konec pracovní doby. Interspar ukončil spolupráci a Sdružení měst a obcí okresu Tábor rozhodlo ztrátový spoj zrušit,“ dodal včera Pistulka.
„Linka číslo osmnáct, která byla financována zákazníky s přispěním Intersparu, jede dnes naposledy. Smlouva byla ukončena ze strany dopravce,“ tvrdí tiskový mluvčí Intersparu Jan Vávra.
To ale Pistulka odmítá. „Linku jsme účelově zřídili s otevřením Intersparu v roce 2005. Když už na ni teď neposkytnou peníze, my ji sami provozovat nemůžeme. Výpověď jsme obdrželi my.“