Přes osm stovek podpisů pod peticí na radní zapůsobilo. Rozhodli tedy, že na režimu průjezdu nákladních aut Čekanicemi nic měnit nebudou a budou se řídit i názorem dopravní komise. Zatímco na jedné straně čtvrti vládne radost, na druhé se připravují k ofenzívě.
„V odpovědi na petici konstatujeme, že s ohledem na znepokojení občanů jsme požádali o pozastavení zrušení limitu pro průjezd aut nad 2,5 tuny," naznačil starosta Jiří Fišer, co si petenti po jejich jednání přečtou.
V praxi to znamená, že pro těžkou dopravu dál budou ulice Průběžná a Soví zapovězenou zónou, zatímco průjezd zůstane postaru přes Družstevní ulici.
„Je to správné rozhodnutí, mám v Průběžné ulici domek a auta by mi jezdila přímo pod okny, proto jsem petici podepsal. Ovšem radnice by měla vyřešit i Družstevní ulici," vyjádřil se Jaromír Mindl za stranu vítězů, kteří měli silný argument ve školácích. Nákladní auta by totiž po zrušení omezení tonáže jezdila přímo kolem školy. Toho se obávali jak rodiče, tak ředitelka školy.
Chtějí se zbavit nákladních aut
Nespokojení zůstávají lidé z Družstevní ulice, kteří se aut také chtějí zbavit, ale jejich tlak je zatím slabší. „Tohle rozhodnutí napadneme, je to nehorázný a musíme dál bojovat," naznačil například Josef Koudelka, který vystupuje i za sdružení Za lepší život v Družstevní. Prosazuje názor, že silnice patří všem bez rozdílu a není tedy možné jednu stranu zvýhodňovat a druhou diskriminovat. Této ulici nepomohl ani nový úsek dálnice.
Lidé z Družstevní ulice dokonce pocítili zhoršení. Na vině je rozestavěný obchvat, místu se teď řidiči raději vyhnou právě přes Čekanice.
Starosta Jiří Fišer ale ujišťuje, že jedním rozhodnutím radních záležitost nekončí a že se nad dopravou sejdou s občany obou částí Čekanic, s vedením školy, odborem dopravy a specialisty.
„Jednal jsem také s ředitelem Ředitelství silnic a dálnic a mám příslib, že zrychlí práce na stavbě sjezdu od Písku do Českých Budějovic. Místo v listopadu by mohli skončit v říjnu. To by dopravu z Družstevní ulice odklonilo," dodal.
Podle Michaely Petrové z dopravní komise města k řešení přispěje i přeložka ulic Chýnovská – Vožická. Tu však musí vybudovat kraj.