Stáří mostu u autobusového a vlakového nádraží je přibližně 40 let a od jeho vybudování jde o první zásadní rekonstrukci. „Byla provedena výměna mostního svršku, to znamená, že došlo k výměně spádového betonu, izolací, mostních říms a vozovky. Vyměněno bylo i mostní vybavení jako odvodňovače, závěry a zábradlí,“ popsal rozsah prací Adam Koloušek z Ředitelství silnic a dálnic v Českých Budějovicích.

Přestože semafory i pracovníci ze silnice zmizeli a je plně průjezdná, rekonstrukce mostu pokračuje. Práce se totiž přesunuly mimo hlavní silnici do prostoru pod stavbu. „Celá mostovka se sanuje, vybourají se degradované části betonu, vysanuje se odhalená výztuž, která následně bude vypadat jako nová. Nosníky se diagnostikovaly a reinjektovaly. Vše se následně sjednotí také nátěrem tak, aby konstrukce byly pohledově stejné,“ přiblížil stavbyvedoucí společnosti PORR Jan Ptáček s tím, že most přes Nežárku rozsáhlou rekonstrukci nutně potřeboval.

Na opravovaném úseku z Lásenice na Dolní Žďár chybějí jen dokončovací práce.
Hlavní tah na Hradec se v dřívějším termínu nakonec neotevře. Nastaly komplikace

„Byl v havarijním stavu. Od jednoho do pěti stupňů by se dal ohodnotit pětkou,“ doplnil.

Podívejte se, jak vypadal most před rekonstrukcí:

Zajímavostí je, že práce v současné době probíhají také na řece. „Pracovníci opravují most z plovoucí plošiny, kterou jsme si postavili sami. Nechali jsme na pontonu udělat zkoušky, jestli plavidlo udrží určitý počet pracovníků. S tímto pracovním postupem máme zkušenosti i z jiných mostů,“ upřesnil Jan Ptáček. Výhodou metody opravy mostu z vodní hladiny je, že se mostní konstrukce nemusí celá bourat a akce je tak výrazně levnější.

Práce na opravě mostu ve Zbuzanech potrvají ještě do konce listopadu. Cena opravy je téměř 25 milionů korun.