Také jste názoru, že se na dálničním úseku mezi Táborem a Chotovinami pracuje na opravě příliš dlouho? Usuzujete správně. V místě už dávno neměla platit žádná omezení. Vysvětlením je často používané zaklínadlo: vztahy s majiteli pozemků.

„Loni se majetko právní vztahy nestačily dořešit. Proto se na úseku stále pracuje. Teď v červnu se do provozu pustí jedna strana s novým povrchem a druhá se zase musí celá vykopat až do hloubky šedesáti centimetrů a udělat nově. Do konce roku ale musí být hotovo,“ věří předseda Sdružení pro výstavbu D3 a R4 a senátor Pavel Eybert.

Vyřešení vztahu se soukromníky se tahne i v případě Motocentra, kterému bude chybět sjezd z dálnice, takže se k němu zákazníci nedostanou. „To je ale dořešeno. Část centra koupí zhotovitel dálnice a zřídí si tu zařízení staveniště,“ dodal Eybert.

Jenže jak jsme zjistili, tak jisté to zdaleka není. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které stavbu realizuje, takové řešení nepotvrdilo.

„Zcela jistě jsme se ještě s majiteli Motocentra nedohodli, i když bychom velmi rádi. Je to ale složitá věc, takže na ní stále pracujeme,“ uvedl pro Deník šéf budějovické správy ŘSD František Kollar.

Logicky pak Pavel Bratránek, jeden z majitelů prodejny, v kapse dohodu nemá. Ostatně jak řekl, s takovou by se ani nespokojil.

„Oficiálně vůbec nic nevím, nikdo za námi nebyl. Jen jsem se někde doslechl, že jednu část centra, tu menší budovu, by po odkupu zbourali,“ říká Pavel Bratránek.

Již několikrát s bratrem Petrem naznačili, že se svých práv nevzdají snadno. Jejich objekt totiž před deseti lety stavební úřad označil za stavbu trvalou. Případ se tak může dostat k soudu. Kollar ale říká, že nástroj vyvlastnění by velmi neradi použili.

Pokračování stavby D3, o němž jsme informovali včera, má i další posun. Je rozhodnuto o řešení napojení sjezdu na kruhovou křižovatku v Plané. Zvolila se levnější varianta „po zemi“. Přeložka silnice 409/II tak nedostane dva mosty, ale silonskou vlečku budou řidiči přejíždět přes přejezd. Silnici zaplatí kraj, Planá však dostala do vínku její údržbu. „Ročně by mělo jít o 150 tisíc, což by pro nás neměl by být problém,“ míní místostarosta Ladislav Kubec. Jako plus bere, že přeložka řidiče po sjezdu z dálnice povede ve směru do Tábora mimo obytnou zástavbu.