Suma, kterou si tři města aglomerace každým rokem mezi sebou rozpočítají k financování provozu městské dopravy, je pro příští rok o něco nižší. Městské kasy ušetří kromě jiného i díky příznivým cenám nafty a plynu.

Financování MHD:
Na financování tzv. prokazatelné ztráty se podílejí i obce ze Sdružení měst a obcí okresu Tábor, do nichž autobusy zajíždí. Na každého obyvatele 15 Kč.
Dotace mezi Táborem – SÚ – Planou n/L je rozdělena podle počtu obyvatel, přičemž Tábor si sám hradí provoz linky č. 60 a 61, což jsou dva miliony.
Jihočeský kraj přispívá 3,2 mil.

Například jen pro Tábor se příspěvek pro příští rok snížil o 1,14 milionu korun na 29,8 milionu. Za úsporou ale nejsou jen pohonné hmoty. Méně peněz vydají i Sezimovo Ústí s Planou nad Lužnicí. Jako první budou svůj díl právě dnes schvalovat Táborští. Ke slovu přijde i tarif noční jízdy.

„Po dohodě s koalicí chceme od Nového roku úplně zrušit noční tarif a na případném dalším zlevnění jízdného, a my zatím počítáme s jízdou zdarma pro děti do 12 let a se slevou deset procent na předplatném jízdném, pracujeme. Problém totiž je, že jízdné musí být jednotné pro všechna města," uvedla k avizovanému zatraktivňování MHD místostarostka Michaela Petrová. Pokud se na slevách shodnou i s Ústím a Planou, platit nebudou dřív než v září 2016.
Starostové Plané i Ústí ale naznačili, že to Tábor nebude mít lehké. 

Ani Jiřímu Šimánkovi a ani Martinu Doležalovi nepřijde bezplatné jízdné pro děti zásadní. „Už při jednání minulý týden jsme to směřovali k tomu, že nebudeme mluvit o dětech z prvního stupně, protože proč zrovna do dvanácti a ne do patnácti? Spíš bychom se přikláněli k plošnému zlevnění předplatných jízdenek," potvrdil starosta Sezimova Ústí Martin Doležal s tím, že nevidí jako vhodné, aby dítě muselo prokazovat věk.

Mimotáborští starostové se také shodují, že bezplatné jízdné pro děti není motivací, jak do autobusů dostat více lidí.
„Nám se zdá, že pokud chceme městskou dopravu podpořit, tak bychom se měli zaměřit na skupinu dospělých, to je spravedlivější a férovější. Zbytečné se nám zdá i rušení nočních tarifů, je to jakýsi nadstandard, který ale na druhou stranu nic nepřináší," nastínil starosta úvahy sezimovoústecké radnice. Schvalovat dotaci pro MHD budou spolu s rozpočtem v prosinci.

Sleva na zkoušku

Také v Plané rozhodnou o zhruba třímilionové dotaci na pokrytí tzv. prokazatelné ztráty až v prosinci. Ve vyjednávání o slevách budou ale města dál pokračovat. Do konce listopadu mají dát Táboru svoje stanovisko.

„Dovedu si představit, že zkusíme zlevnit předplatné, a když to nic nepřinese a jen to vytáhne peníze z měst, tak ho zase vrátit. Nebo naopak, budou-li výsledky výborné, klidně slevu ještě zvýšit. O tom se dokážeme bavit, ale když pro slevu vyčleníme jen nějakou skupinu, těžce bychom ji vraceli zpátky. Navíc převážná část dětí má školu ve svém rajonu a pokud dojíždí, mají předplatné, a to by se jim při plošné slevě také snížilo," uvedl za Planou Jiří Šimánek.
V kalkulaci prokazatelné ztráty MHD je pro příští rok počítáno i s nákupem tří nových autobusů.