Desítky let byli občané Měšic zvyklí, že pokud chtějí někam jet vlakem, musí na nádraží. Přes tuto příměstskou část totiž jezdí jen vlak na Novou Cerekev, ale se zastávkou v Chýnově.

Novou zastávku Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) projektuje u trati na světelném přejezdu v ulici Průhon, kde podchod Měšice spojuje se sv. Annou. Zítra o ní už povedou osobní jednání přímo v sídle táborské železniční stanice. „V případě Měšic už připravujeme projekt, ale datum realizace tato zastávka ještě nemá," potvrdil mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

Podle Erazima Trocha, jenž nyní v zastoupení vede táborský odbor dopravy, reagují na dávné přání občanů Měšic, kteří by vlak využívali hlavně jako doplněk k autobusům. Jenže mnozí samotní Měšičtí mírně řečeno kroutí hlavou a mluví o tom, že za „přáním občanů" se skrývá přání jedné pracovnice městského úřadu ze Sv. Anny. „Vždyť tu máme dobré spojení městským autobusem, jezdí po dvaceti minutách, myslím, že vlakem nikdo jezdit nebude. A na Sv. Anně mají všichni auta," míní například Pavel Černý, kterému vede trať hned za domem a který si pamatuje zastávku u přejezdu na Kozí hrádek. Letos se stavět ještě nezačne. „To určitě ne, protože projektová příprava trvá zhruba rok," naznačil Jakub Ptačinský. 

Manželé, kteří rovněž bydlí v řadě domů u kolejí, ale chtěli zůstat v anonymitě (redakce jejich jméno zná), by uvítali, kdyby trať odhlučnila protihluková zeď. Teď vlak jenom projede, ale v zastávce bude brzdit a zase se rozjíždět, což podle nich zvýší hlučnost.

Na silnici, která vede středem Měšic, jsou celkem tři zastávky městského autobusu. Občané říkají, že výhodou autobusu je, že s ním dojedou až do centra, zatímco vlak je vysadí jen na nádraží. „Těžko říct, jestli budu vlak využívat, do Tábora jezdí autobusů dost, takže nevím. Na projíždějící vlak jsem si zvykla, už ani nevnímám, že jede, takže asi ani nebudu sledovat, že tu zastaví. Jezdí tu jen takový motoráček," vyjádřila se Naďa Jindová, která bydlí přímo v ulici Průhon.

Na pouť do Sezimova Ústí se v neděli s manželem vydala pěšky: podchodem na Sv. Annu a kolem Čápova dvora. Tady stojí také jedna novodobá zastávka osobních vlaků, která vznikla v rámci modernizace trati do Českých Budějovic. Víc než občané ji využívají návštěvníci červencového festivalu Mighty Sounds.

Peníze z Evropy

Podle náročnosti stavby zastávky, zda se například musí zasáhnout do zabezpečovacího zařízení, vyjde realizace na dva až pět milionů korun. „Obce si zaplatí například jen přístupovou cestu, ostatní náklady hradí naše firma. Využíváme k tomu zdroje z Evropské unie, často pokryjí až osmdesát procent," uvedl k financování Jakub Ptačinský.

Samotná výstavba zabere zhruba dva měsíce, v nezbytně nutném čase pak cestující musejí počítat s výlukou. Zastávka by především doplnila integrovaný systém městské hromadné dopravy.