Ve srovnání se starými stroji ale nepřináší žádnou změnu. Pohled na nové parkovací automaty, které v ulicích města začaly fungovat v dubnu, přiměl Jaroslava Buchtíka z Tábora k otázce: co bylo dřív zadarmo, se bude platit?

Se svým dotazem se obyvatel ulice Kpt. Jaroše obrátil na redakci Táborského deníku. „Jsou nové parkovací automaty graficky připravené na parkování motocyklů a skútrů? To, co bylo dosud zadarmo?“ obává se Jaroslav Buchtík.

Nikoli. Nic se nemění, vše zůstává při starém. Tedy i fakt, že motorkáři v Táboře nikdy zadarmo neparkovali, což potvrdil jednatel technických služeb Michal Polanecký. „Z nařízení města se za motorky platí,“ uvedl.

Ilustrační foto
Rumunští podvodníci vybírali od lidí peníze

Jak dále Michal Polanecký vysvětlil, zobrazení motorkáře je pouze snadno rozpoznatelným návodem, jak má motorkář za parkování svého stroje zaplatit. „V nařízení města se totiž dále píše, že parkovací lístek má řidič umístit za sklo. Protože ale motorky žádné nemají, použili jsme na parkovací přístroje symboly, které motorkáře vybízejí, aby prioritně platili pomocí svých telefonů a poslali textovou zprávu,“ zdůvodňuje šéf technických služeb, proč nové přístroje nechali opatřit novou samolepkou.

Není to totiž tak dávno, kdy se telefonem platit nedalo, tato služba se začala aplikovat až v roce 2009. Přesto i nadále platí, že motorkář za své jednostopé vozidlo, a to bez ohledu na kubaturu, může zaplatit klasicky jako každý jiný řidič. Jen s rozdílem, že lístek si nechá u sebe a v případě nesrovnalostí se jím městské policii prokáže.

Jaroslav Buchtík podle svých slov minulý týden od strážníků dostal informaci, že za svůj skútr platit nemusí. Pravda, kontrola motorkářů je pro strážníky obtížná. U stroje by museli na řidiče počkat. Ale i Michal Polanecký z TS, jež parkování provozují, upozornil, že se platí za každé motorové vozidlo, které zabere místo v placené zóně.

Ilustrační foto
Pro trpaslíka k Vietnamcům i do Jednoty