Úplnou uzavírkou silnice 1/29 v úseku mezi Oltyní a Opařany začala tento týden dlouho avizovaná rekonstrukce mostku přes Oltyňský potok.
Přestože dopravní značení v obou směrech řidiče na objížďky upozorňuje, ještě během úterka se před mostkem tvořily fronty zbloudilých kamionů.
„Kamioňáci si stěžovali na dopravní značení. První dva dny uzavírky semtam nějaký kamion zabloudil až k nám,“ řekl stavbyvedoucí David Hejl. Pracovníci nechali řidiče projet, z mostu však začalo vypadávat kamení. „Zřejmě potom, co jsme odebrali citybloky, stačilo, aby projelo jedno auto a některé kameny se uvolnily. Už je sem rozhodně nepustím,“ dodal.
Kamiony se tak ale dostanou do svízelné situace. Vycouvat zpátky k Opařanům je téměř nemožné. Otázkou zůstává, proč se i přes značení dostaly až na slepou silnici.
„Značení bylo schváleno policií. Už od Strakonic je šest značek, které upozorňují na to, že objížďka pro auta nad tři a půl tuny vede přes Lety a Písek. Značení je i na obou kruhových objezdech v Písku, v Záhoří a v Bernarticích. Až do Opařan neměl žádný kamion dorazit,“ upozornil majitel firmy, provádějící dopravní značení, Milan Breda.
Značení objížďky přímo v Opařanech však řidiče o omezení hmotnosti neinformovalo. A to až do včerejška, kdy Deník na tento nedostatek upozornil. V Opařanech se proto objevily tři nové značky, které zakazují těžkým nákladním vozům jízdu směrem do Oltyně. „Pokud dorazila některá auta až k můstku, je to, jako kdyby projela na křižovatce na červenou. Nicméně dnes jsme umístili na třech místech v Opařanech značku zákazu vjezdu vozidlům nad tři a půl tuny. To už by mělo být jasné všem,“ řekl včera Deníku Breda.
Na úplnou uzavírku v tomto úseku jsme již upozorňovali v Deníku 23. srpna. Způsob opravy vylučoval možnost rekonstrukce za provozu, jako to bývá u některých jiných staveb.
Oprava totiž přišla za pět minut dvanáct. Přestože most figuroval v pořadníku důležitosti oprav na čelním místě už předloni, do věci se vložili památkáři. „Zakázali můstek zbořit, a projekt se tak musel přizpůsobovat jejich požadavkům,“ uvedl mostař František Mertl, který za Ředitelství silnic a dálnic vykonává nad dílem stavební dozor.
Přesto však všichni doufají, že do konce roku bude hotovo. „Pokud budou práce probíhat podle harmonogramu, chceme silnici otevřít už na přelomu listopadu a prosince. Vše bude záležet na počasí,“ dodal Mertl.
Řidiči by se poté měli dočkat v místě i širší silnice „Kromě celkové rekonstrukce mostu se budou také sanovat všechny čtyři přilehlé svahy, aby došlo k jejich zpevnění. Díky tomu se bude moci rozšířit i krajnice,“ vysvětlil stavbyvedoucí.
Do té doby se však řidiči musí obrnit trpělivostí. Osobní automobily si při cestě do Opařan zajedou asi sedm km po silnici číslo 122 přes Skrýchov. Kamiony se musí vydat přes Lety a Písek.