Nechceme obchvat, nechceme mrtvé město, vzkazují Mladovožičtí vedení Jihočeského kraje. Proti jeho koncepci optimalizace sítě dopravy na jihu Čech, která obchvatem počítá, musela radnice podat námitku.

„Je to návrat o patnáct let zpátky. Pracně se nám před léty podařilo obchvat vyjmout z územního plánu a teď by měl být znovu na pořadu dne,“ udivuje se starosta Jaroslav Větrovský.

Zastupitelé se na svém zasedání stoprocentně shodli, že preferují údržbu současného průtahu městem před stavbou úplně nového obchvatu, který by z Mladé Vožice udělal mrtvou zónu.

„Provoz se sice se zavedením mýtného zvýšil, ale pořád to není nic dramatického. Naproti tomu obchvat by se výrazně dotkl života ve městě a především všech místních podnikatelů. Stačí se podívat na Olbramovice nebo Veselí nad Lužnicí. Podle mne jsou peníze potřeba jinde. Jsou města, která na obchvat čekají jako na smilování a my bychom ho tu měli mít proti své vůli,“ nechápe občan Mladé Vožice Petr Krištof.

Kraj však nic proti vůli města dělat nechce. Nová koncepce je prý jen zpracovaným návrhem k další diskusi.

„V Mladé Vožici zareagovali optimálním způsobem. Diskutují. Kraj by měl být pro obce servisem a dopravní systém má prioritně sloužit rozvoji kraje. Neumím si představit, že bychom prosazovali něco proti jejich vůli,“ ujišťuje vicehejtman Martin Kuba.

O obchvat naopak už léta usilují v Chýnově. Tady se ale jedná o silnici první třídy, kterou má v kompetenci stát. Kraj v tomto případě podal připomínku do superkoncepce a uvedl jej mezi šest staveb, které považuje za prioritní.