Jako první jím po 13. hodině projely parní lokomotivy vracející se ze setkání v Benešově do Rakouska, první pravidelné vlaky Českých drah novou trať vyzkoušely po 16:00. Byly to rychlíky Lužnice, které spojují Prahu a České Velenice: 723 (odjezd z Prahy v 15:30) a 710 (odjezd z Českých Velenic 15:36).

Protokolární vlak s hosty složený z drezín MUV 75 úsekem projel už v pátek, kdy se také stříhala páska u opravené nádražní budovy v Soběslavi. Tu zajistilo město, které zchátralou budovu koupilo od Českých drah; nadále bude sloužit cestujícím autobusové i vlakové dopravy.

Radost z nového úseku naopak zatím nemohou mít cestující z/do Českých Budějovic, neboť až do odpoledních hodin 21. září trvá výluka kvůli osazování ETCS na trati severně od krajského města (výluka České Budějovice – Veselí nad Lužnicí). Expresy a rychlíky tak mezi Budějovicemi a Táborem (respektive Veselím nad Lužnici) budou i nadále nahrazovat autobusy.

Prvních pět dní budou vlaky během konsolidace štěrkového lože jezdit novým úsekem rychlostí 50 km/h, poté se rychlost zvýší na 110 km/h. Výjimkou zatím bude místo napojení staré a nové trati v Doubí, kde zatím zůstane omezení na 50 km/h kolem pracovního místa (cca 800 metrů). Stavbaři zde budou na starém úseku navyšovat násep, kde vznikne napojení druhé koleje. Omezení (na 30 km/h) pak bude ještě v místě přechodu pro pěší v Soběslavi do doby dokončení podchodu.

Od 1. listopadu se má po novém úseku už jezdit dvoukolejně, jediné omezení zůstane na kolejovém rozvětvení ve stanici Soběslav. Plnohodnotný dvoukolejný provoz pak má začít 12. prosince. Do provedení tzv. rychlé pantografové zkoušky trolejového vedení na jaře 2023 bude maximální rychlost 110 km/h, poté se zvýší na 160 km/h. Tato hranice bude platit do zahájení provozu s ETCS, poté bude nejvyšší rychlost činit 185 km/h pro klasické soupravy a 200 km/h pro naklápěcí soupravy.

Správa železniční dopravní zahájila budování úseku Soběslav – Doubí na podzim 2019. Zakázku získalo sdružení firem Eurovia, Strabag a Metrostav, které zvítězilo v tendru s cenou 3,865 miliardy korun. Dalších 300 milionů si vyžádaly úpravy spojené s rozhodnutím Správy železnic umožnit na novém úseku rychlost vyšší než 160 km/h. „Hrozně fandím této trati, alternativa napojení na Rakousko se stává realitou,“ uvedl šéf SŽ Jiří Svoboda, který jedná s Rakušany i o vylepšení tratě mezi Budějovicemi a Lincem. Správa železnic chystá rovněž elektrifikaci trati Veselí nad Lužnicí – České Velenice, proběhnout by měla v letech 2025 až 2028.

Slavnostní otevírání nové přeložky IV. koridoru v úseku Soběslav a Doubí u Tábora se uskutečnilo v pátek 9. září. Zástupci Správy železnic i zhotovitelů se po trati projeli soupravou motorových univerzálních vozidel MUV 75.
První vlak po nové přeložce mezi Soběslaví a Doubím u Tábora projede v neděli

Modernizovaná trať vede téměř v celém úseku v souběhu s dálnicí D3 a v nové stopě. Díky ní odpadne křižování vlaků v Soběslavi a Roudné (tuhle stanici železnice opustila, místo ní vznikla na přeložce zastávka Myslkovice). Trať mezi Soběslaví a Doubím u Tábora už je z obou stran obklopena modernizovanými úseky. Její součástí je nový 370 metrů dlouhý Zvěrotický tunel, vzniklo šest železničních mostů a stejný počet silničních mostů, zmizelo pět úrovňových přejezdů. K náročným stavebním  objektům patří především estakáda přes údolí Černovického potoka (832 m) estakáda přes Kamenný rybník (263 m) nebo přeložka silnice II/135. Položeno bylo 29613 pražců.

Koridor se díky novému úseku výrazně narovnal (nákres zde). Podle prvního návrhu jízdního řádu, který začne platit 11. prosince, díky novým úsekům Sudoměřice – Votice a Soběslav – Doubí cestování vlakem mezi Českými Budějovicemi a Prahou výrazně zrychlí. Jízdní doba u Jižních expresů se zkrátí na 1 hodinu a 40 minut (dosud 122 minut).