Jak informoval mluvčí Krajského úřadu Jihočeského kraje Radek Šíma, v současné době se realizují stavební práce na vybudování kolektoru pro inženýrské sítě, který je umístěn asi tři metry pod dnem Lužnice. "Bude hotov do 2. června a od 3. června dojde k samotným přeložkám inženýrských sítí – plynu, nízkého a vysokého napětí, vodovodu a kanalizace," upřesnil.

Přesný termín neznají

Po dokončení těchto přeložek má podle jeho slov dojít k aktualizaci harmonogramu prací na samotném mostě včetně termínu zprovoznění. Celkovou uzavírku mohou obyvatelé Plané a jejího okolí očekávat až posléze. "Až budou kompletně přeloženy inženýrské sítě. Přesný termín bude znám po jednání se správci inženýrských sítí. Předpoklad je však červenec letošního roku," odhadl Radek Šíma s tím, že do této doby nebude žádné dopravní omezení na mostě vyjma toho současného. "Pohyblivého pracovního místa v rozsahu jednoho jízdního pruhu v délce do 25 metrů," dodal.

Most přes Lužnici v Plané.
Planá už se připravuje na rekonstrukci mostu. Ten starý ale ještě poslouží

Stavba dle smlouvy o dílo má být hotova do 550 kalendářních dnů od předání staveniště, předčasné užívání díla (zprovoznění mostu pro dopravu) do 480 kalendářních dnů.

Předání staveniště se dle slov mluvčího Krajského úřadu Jihočeského kraje uskutečnilo 23. června loňského roku. Zimní přestávka byla od 1. prosince do 20. února. "Následně došlo k zahájení stavebních prací, k jejich přerušení na mostě dojde v době, kdy jednotliví vlastníci sítí budou překládat jejich vedení do nového kolektoru. Následně bude aktualizován harmonogram s termínem dokončení díla," vysvětlil Radek Šíma.

Neustálé změny

Podle starosty města Jiřího Šimánka se realizace stavby posunula už poněkolikáté. „Původně mělo být řádově někdy v půlce letošního října už hotovo, teď se termín změnil na neurčito už potřetí,“ podotkl.

Další fakta, které samospráva zveřejňovala minulý měsíc, mluvila o uzavírce od dubna do prosince. „Do dubnového vydaní Plánských ozvěn jsem připravoval článek o tom, že se vše posouvá na květen a už to zase není pravda,“ upozornil Jiří Šimánek.

Při samotné realizaci má dojít k demolici starého mostu, vystaven má být ještě předtím provizorní jednosměrný most řízený semafory. „Určený pouze pro chodce, cyklisty a osobní automobily. Výjimku budou mít jen vozidla integrovaného záchranného systému, Rumpoldu a linkové autobusy,“ upřesnil.

Vizualizace záměru, části parku, které zůstaly zachovány. Foto: archiv ateliér Krejčiříkovi
Unikátní park Zelené vrchy vznikne už letos. Nad Hejtmanem ho vymodelovaly bagry

Vedení města i obyvatelé přesto do budoucna počítají, že stavba takového rozsahu může způsobit po dobu budování poměrně komplikovanou dopravní situaci především ve špičce.

Jak už loni avizoval náměstek hejtmana pro školství, sport a veřejné zakázky Pavel Klíma, cílem investice je zvýšení bezpečnosti a kvality dopravy. „Nová stavba nahradí dosavadní nevyhovující mostní konstrukci. Hlavním cílem je zvýšit bezpečnost a kvalitu provozu na objektu spadajícím pod správu kraje,“ uvedl Klíma.