S velkou slávou dal tehdejší ministr dopravy Zbyněk Stanjura řidičům dárek na prázdniny. Ke konci června otevřel nový, 25 kilometrů dlouhý úsek dálnice D3 z Tábora do Veselí nad Lužnicí. Ačkoli se vědělo, že stavba není na provoz stoprocentně připravená, povrchy se pokládaly mezi dešti, chybělo značení i oplocení. Zhotovitel potřeboval ještě pár týdnů, jenže stát by po něm za prodloužení termínu požadoval vysoké pokuty a politikům by unikly body u voličů. Teď se dohání, co se nestihlo a necelých 200 metrů vozovky je zase bez asfaltu.
Komunikace má statut dálnice, ale zkolaudovaná ještě není, řidiči ji využívají v režimu předčasného zprovoznění. "Přejímkové řízení je běžný proces, kdy se stavba doopravuje před kolaudací. Na dokončovací práce je celkem rok, pak teprve skončí fáze předčasného zprovoznění a požádáme o kolaudaci. V tomto období se také měří limity hluku a teprve s tímto stanoviskem hygieniků můžeme o kolaudaci požádat," vysvětlila mluvčí investora - Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.
Opravu povrchu nezaplatí ze svých kapes daňoví poplatníci, ale zhotovitel díla. Nedostatek se odstraňuje v záruční době.