Od pondělí podle mluvčího Českých drah Petra Šťahlavského slouží ke školení dílenského personálu v depu, vlakových čet a strojvedoucích, aby byli všichni zaměstnanci Českých drah dopředu připraveni na zahájení pravidelného provozu moderních, bezbariérových jednotek RegioFox.

„Táborské depo je budoucí domov pro sedm moderních motorových jednotek RegioFox, které budeme po otevření nového mostu přes Vltavu u Červené vypravovat na vlaky z Tábora do Písku a Strakonic. Do té doby budou dočasně jezdit na trati z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic. Abychom uvedli nové vlaky do provozu co nejrychleji po jejich převzetí od výrobce, začali jsme školit kolegy z Tábora v předstihu na jedné středočeské jednotce, která je ve zkušebním provozu, už nyní,“ říká člen představenstva Českých drah a náměstek pro osobní dopravu Jiří Ješeta.

Přeložka 4. koridoru Soběslav - Doubí u Tábora.
Modernizace 4. koridoru na Táborsku získala cenu Stavba roku 2023, podívejte se

Doplňuje, že první RegioFox přijel do Tábora tento víkend a už nyní slouží ke školení vlakových čet a strojvedoucích. "V rámci komplexního výcviku personálu jsou určené spoje, na kterých bude jezdit. Poprvé tak vyrazil už v pondělí ráno na svůj první vlak z Tábora do Olbramovic,“ dodal.

Motorové jednotky RegioFox jsou podle Petra Šťahlavského bezbariérové, klimatizované vlaky vybavené dalšími službami pro pohodlné cestování. Jedná se například o palubní Wi-Fi síť, elektrické zásuvky či USB konektory pro dobíjení cestovní elektroniky. Dále jsou vlaky vybavené prostory pro velká zavazadla včetně kočárků a jízdních kol nebo audiovizuálním informačním systémem. Motorové jednotky jsou vybaveny motory Rolls-Royce s možností využívat nejnovější generaci šetrných paliv HVO.

Výrobcem RegioFoxů je polská společnost PESA v Bydhošti. V současné době zajišťuje dodavatel jejich schválení u Drážního úřadu, které je nezbytné získat před předáním vozidel dopravci. Po schválení vozidel a jejich převzetí Českými drahami budou v letošním roce uvedeny do provozu na tratích v Jihočeském, Středočeském, Královéhradeckém, Pardubickém a v Plzeňském kraji, v kraji Vysočina a v Praze. Celkem je nyní objednáno 106 motorových jednotek RegioFox.
RegioFoxy jsou označeny jako řada 847. Mají délku zhruba 44 metrů, váží přes 80 tun a nabízejí celkem 115 míst k sezení. Jejich maximální rychlost je 120 km/h a mají výkon 750 kW. Jsou vybaveny evropským vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS a radiokomunikací GSM-R. V Jihočeském kraji už jezdí 14 moderních elektrických jednotek RegioPanter a letos je doplní dalších 5 elektrických vlaků stejného typu a 7 motorových jednotek RegioFox.