Měli schválit dotaci (tzv. prokazatelnou ztrátu) pro městkou dopravu na příští rok a s ní i zrušit noční tarif. Nestalo se, místostarostka Michaela Petrová, pod níž MHD spadá, materiál z programu jednání zastupitelů stáhla.

„Chceme ještě prověřovat, jak se ztráta vypočítala a ještě detailněji zkontrolovat vyúčtování nákladů za rok 2014," zdůvodnila.
Odložení materiálu s nočním tarifem MHD, jenž má od ledna skončit, nesouviselo, byť Sezimovo Ústí s Planou nad Lužnicí preferují jiné způsoby, jak obyvatelům aglomerace jízdu autobusy zatraktivnit.

Na tzv. prokazatelnou ztrátu přispívají i obce, do nichž autobusy zajíždí. Za kažkého svého občana 15 Kč. Dotace mezi Táborem – SÚ – Planou n/L. se dělí dle počtu obyvatel, přičemž Tábor si hradí linky 60 a 61, což jsou dva miliony, celkem hradí 29,8 milionu.
Jihočeský kraj přispívá 3,2 mil.

„Noční tarif je ale tak malou položkou, že si dokážu představit, že by ji Tábor zaplatil sám a navíc už byla promítnutá do prokazatelné ztráty," naznačuje Michaela Petrová, co by nastalo, kdyby mezi městy nedošlo ke stoprocentní shodě.
Cestující, kteří využívají MHD pro noční přepravu, musejí od roku 2008 v době od 23 do pěti do rána zaplatit jednotný lístek za 16 korun. V příjmech MHD jde o zanedbatelnou částku.

„Přínos velký není, jsou to jen desítky tisíc korun. Důvodem pro zavedení nočního tarifu bylo, že jde o službu v atypických časech, kdy je i dražší pracovní síla, takže kdo ji chce využít, aby na ni přispěl," říká ředitel divize MHD Comettu Plus Petr Pistulka s tím, že ale 65 procent přepravených lidí stejně jezdí na průkazky, na které se noční tarify nevztahují. 

Zbylá dvě města se přiklánějí k plošným slevám předplaceného jízdného. A to nejen v souvislosti s rušením nočního tarifu, který podle nich nic neřeší, ale především s novinkou, s níž Tábor uvažuje od září příštího roku. Tou je bezplatné jízdné pro školáky z prvního stupně, maximálně do 12 let věku, a sleva 10 procent pro každého, kdo si kupuje časové průkazky.
K tomu se Ústí s Planou mají Táboru vyjádřit. „Naše stanovisko dodáme až v souvislosti se schvalováním našeho rozpočtu v radě, kde máme i dofinancování MHD," upřesňuje starosta Ústí Martin Doležal, jenž se shodně s kolegou z Plané nekloní k bezplatnému jízdnému pro děti.