Nákladní auta, ale doprava obecně jsou největšími boláky Tábora, které se v anketách mezi obyvateli trvale drží na prvních místech. Ruku v ruce s nimi jde prašnost v ulicích a rozšíření ploch zeleně.

Mezi zastánkyně zelených ploch patří například Daniela Máchová z Ústeckého předměstí. „Doufám, že se posune myšlení lidí v tom směru, zda chceme žít mezi auty nebo v přírodě,“ řekla Táborskému deníku v sále Střelnice, kde se ve středu večer konalo již 4. fórum Zdravého města.

Občané se nezamýšleli pouze nad dopravou, problémy Tábora hledali například i v oblasti školství, volného času, životního prostředí nebo sociální sféře. Největší počet hlasů ale udělili právě potřebám v dopravě. Celkem třicet lidí z více než stovky přítomných udělilo svůj bod zatím neexistující spojnici ze Slap přes Horky.

Starosta Jiří Fišer vidí v tomto směru šanci Tábora ve změně vedení ČEZ. Ten bude v rámci dostavby Temelína budovat řadu obchvatů. „Snad bude mít nový generální ředitel větší tah na dostavbu, což by byla šance i pro nás. Vadí mi, že z řady obchvatů, které invetor dostavby udělá, Tábor vypadl.“
Je přesvědčen, že během dostavby bude Tábor ještě více zatížen nákladní dopravou. Pro tuto spojnici by byl ochoten i oběti

Starosta Fišer na naléhání připustil, že ustoupit spojnici Slapy – Tesco by mohlo například propojení táborské průmyslové zóny ve Vožické ulici. Pokud se do prosazení půlmiliardové investice, která v sobě zahrnuje i most přes Lužnici, pustí, rozhodně ho nečeká lehký úkol. Mluvčí ČEZ Václav Brom Táborskému deníku v květnu řekl, že návoz materiálu na stavbu elektrárny Tábor zcela mine, a to právě díky novým obchvatům. Při cestě ze severu republiky investor počítá s dálnicí D3, neboť až za dva roky má být teprve potvrzen vítěz tendru na stavbu temelínských bloků, a to dálnice mezi Táborem a Veselím už má být v provozu. Proto s obchvatem Tábora nepočítají.

Silnici by pak Fišer musel prosazovat u Jihočeského kraje, který ji teď ve své Bílé knize přiřadil prioritu číslo dvě, což pro realizaci představuje i více než deset let. Spojnici navíc ještě ani nenaprojektoval a příprava takové stavby potrvá několik let.

Vygenerované požadavky občanů teď radnice zařadí do veřejného hlasování. Vítěz pak má šanci na realizaci.

BUDETE HLASOVAT
1. Doprava v ulicích Komenského, Hromádkova a Husinecká na Maredově vrchu
2. Prosadit do investic kraje přeložku Slapy – Tesco
3. Zvýšit úroveň vzdělávání
4. Zabezpečení budov škol
5. Prašnost
6. WC u dětských hřišť a jejich správce
7. Rozšíření domova pro seniory s odd. pro zvláštní režim
8. Omezení heren
9. Rozvoj pěších stezek a zpevnění cesty Kaufland – Tesco
10. Vybudování hřišť pro starší děti (Čelkovice a Staré město)
11. Rozšíření zelených ploch pro volnočasové aktivity v centru Tábora.
NA OKRAJ
Na fóru Zdravého města padala řada námětů, kterým by se radnice podle občanů měla věnovat. Přestože už šlo o čtvrté společné setkání, některé se opakovaly. Například zklidnění dopravy na Maredově vrchu, protože zavedené pravidlo pravé ruky podle místních zklidnilo dopravu zrovna těch ulic, které klidné byly, ale těch nejvíc zatížených se nedotklo. Co mne ale zaujalo, byl námět zavést městskou dopravu k učňovskému areálu na Kopečku. Že by se tím snížil počet osobních aut, která tam zajíždí. Tak to si vůbec nejsem jista. Mladí osmnáctiletí, kteří mají v kapse vytoužený nový řidičský průkaz, už mají dost jízdy městskou dopravou, kde se o společný vzduch museli dělit s mrňaty ze základní školy. Taková potupa! Jenom si porovnejte obraz viděný očima dívek: playboy školy vystoupí z autobusu, všeobecně zvaný socka, anebo z naleštěné káry, kterou mu koupili rodiče. A hned je jasné, že aut do těchto míst neubyde. Oni ani kantoři v MHD moc vidět nejsou.