Policejní statistice dopravních nehod na Táborsku vévodí alarmující čísla. Za posledních deset měsíců řízení nezvládlo 1428 řidičů, při karambolech zahynulo čtrnáct osob. V Jihočeském kraji stoupl počet usmrcených o 42,2 procenta. To je druhý největší nárůst v České republice.
I přestože má kraj nejméně nahlášených karambolů, jejich následky jsou tragické.

Způsob jízdy rozhoduje

Policisté za nejtragičtějšími příčinami letošních dopravních nehod shledávají špatnou jízdu. Tedy nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky nebo nezvládnutí průjezdu zatáčkou, křižovatkou, přejezdu horizontu. Takto vyhasne život každé páté oběti havárie.
Čísla z okresu vypovídají, že nejvíce nehod způsobí řidiči svou neopatrnou, netolerantní nebo zakázanou jízdou. Podle táborských policistů hraje velkou roli praxe řidičů nebo způsob jejich jízdy. „Nebezpečí představuje i nezkušenost mnoha řidičů s jízdou v náročnějších podmínkách,“ dodal šéf dopravky v Táboře Jan Rychtecký.
Škoda, kterou způsobili havarující řidiči v táborském okrese se vyšplhala téměř k 60 milionům korun, 32 lidí se zranilo těžce a 204 lehce.
„Nehod bylo k poslednímu říjnu 1428, z toho 903 se jich odehrálo v obci. Poměrně vysoké číslo se objevuje u nehod zaviněných střetem se zvěří, a to 109,“ upřesnil tiskový mluvčí táborské policie Miroslav Doubek. Poslední střet s lesní zvěří se odehrál v pondělí, naštěstí bez následků.
„Člověk musí jezdit jako ostříž a koukat okolo silnice, především v noci. Když se zablýsknou oči zvířete, ubírám na plynu. Několik střetů jsem již zažil, ale naštěstí nic přímého,“ doporučuje autodopravce Ondřej Soukenický z Tábora.
Nejvíce závažné byly nehody na území Jihomoravského a Jihočeského kraje, kde na 1000 nehod připadlo shodně 8,7 usmrcených osob. Průměr ČR je přitom 6,26 usmrcených, upřesnila statistiku zpráva Josefa Tesaříka z Policejního prezidia ČR.