Městské autobusy najezdí denně o 70 kilometrů méně. Některé spoje vypadly úplně, jiné změnily trasu. U dálkových spojů Comett Plus žádné změny nepřichystal a u vlaků došlo jen k minimálním úpravám. Například u ranních vlaků na trati Veselí nad Lužnicí – Jindřichův Hradec.

Od neděle je tedy nutné sledovat především jízdní řády u městských autobusů. Již v sobotu se objeví na zastávkách.

Úpravy časů a tras

U linky číslo 10 a 15 došlo například k úpravě taktů, které dostaly patnáctiminutový interval. V ranní špičce například vypadává spoj v 7.55 hodin ze zastávky Sídliště Nad Lužnicí střed. Do autobusu ale nasednete jen o pět minut déle.

V jízdním řádu už nenajdete na lince 14 jeden pár autobusů po 17. hodině, které podle šéfa divize MHD Petra Pistulky jezdily poloprázdné.

„Úprava nastala také u vozu linky 11, který vyjížděl ze Sezimova Ústí v 21.15 hodin a hned čtyři minuty po něm vyjížděla třináctka. Prvně jmenovaný spoj jsme proto zrušili,“ doplnil Pistulka další ze změn platných od zítřka.

Nemilé překvapení by mohlo potkat cestující, kteří budou spoléhat na půlnoční spoj do Klokot. Autobus, který vyjíždí ze Sezimova Ústí totiž skončí svou cestuna nádraží. Dosud z něj totiž do Klokot odjížděl prázdný.

Úpravy nastaly také u linek 20 a 21, především ale ve vedení trasy. „Čtyři spoje během dne nepojedou přes zastávky Stránského, Na Kouřimově a Vodňanského, ale zastaví V Dolinách a Blanické předměstí a pak zajedou rovnou na autobusové nádraží,“ doplnil šéf městské dopravy.

„Zase si zvyknu, to není problém. Je pravda, že kolikrát se u Černých mostů sjely i tři autobusy najednou. To bylo vážně plýtvání,“ přiklání se na stranu dopravce Jana Bílková z Tábora.

Comett Plus úpravami ušetří 70 kilometrů denně, což převedeno na finance vychází na 2500 korun.

„Dostáváme se ale také blíže ke splnění úkolu, že letos máme najezdit 1,85 milionu kilometrů. Což je o něco méně než v předchozím roce, kdy jsme se pohybovali na dvou milionech,“ dodal Pistulka a připustil, že na hlavních tazích už není moc prostoru pro další snižování počtu jízd.

Ve vlakových spojích dojde od neděle jen ke drobným změnám. Ty se týkají ranních vlaků na trati Veselí nad Lužnicí – Jindřichův Hradec, které zlepší návaznost dalších spojů ve Veselí nad Lužnicí.

V prosinci zrušený spoj z Tábora do Božejovic obnoven nebude. „Na konci roku jsme vedli na krajském úřadě rozsáhlá jednání. Sám jsem kvůli tomu s nimi vstoupil do konfliktu, ale pravomoc něco jim nařídit nemáme. Z kraje padlo jasné rozhodnutí šetřit,“ řekl Deníku jistebnický starosta Vladimír Mašek.

Kraj použil jako argument pro zrušení spoje kolísavý počet cestujících.

Zlepšení spojů ani do budoucna jistebnický starosta neočekává. „To by musel kraj získat nové finanční prostředky. Obce si při pravomocích, které mají, nic nevymůžou,“ konstatoval Mašek.

Při jednáních prý z krajského úřadu zaznělo, že tam, kde budou zrušeny vlaky, je nahradí autobusové spojení.

„Přišli s tím, že je možné nahradit spoj cestou autobusem přes Opařany, ale to je jednak dražší a také o hodně komplikovanější kvůli přestupům,“ míní starosta Mašek.