Jak informoval mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda, v současné době je kompletně hotová střecha. „Fasáda zatím není dokončená na celém objektu. Kompletně provedená je pouze v části patra,“ vysvětlil s tím, že ve spodní části budovy se fasáda dočká dokončení na jaře příštího roku.

Ruch přesunou dovnitř

Podle jeho slov jsou na řadě práce v interiéru. „Dále teď budou následovat především práce uvnitř budovy. Řešit se bude zejména vnitřní kanalizace, vodovod, elektroinstalace, vzduchotechnika a vytápění,“ popsal Gavenda.

Celková rekonstrukce výpravní budovy ve Veselí nad Lužnicí má proměnit zejména vnitřní dispozice.
Rekonstrukce nádraží ve Veselí je v plném proudu. Podívejte se

Jak dále dodal, ve Veselí nad Lužnicí se ze stavebního hlediska nejedná o náročnou rekonstrukci. „Zřejmě nejtěžší byl zatím přesun vybouraného materiálu ze suterénu, především velkých kamenů, které dříve tvořily podlahu,“ uvedl jednu z nenáročnějších prací.

Původní investice Správy železnic 53 milionů musela být navýšena. „V průběhu realizace rekonstrukce výpravní budovy došlo k menším dílčím změnám. Celkové investiční náklady stavby se v té souvislosti zvýšily na 56 milionů korun,“ vyčíslil mluvčí Správy železnic.

Železniční zastávka Veselí nad Lužnicí se dočká rekonstrukce již letos v červnu.
Nádraží ve Veselí a Táboře čeká oprava

Poklad žádný

Při obnově bohužel nenašli žádné historické předměty ani dokumenty. „Od zahájení rekonstrukce se dosud v objektu nic zajímavého či překvapivého nenašlo,“ uzavřel Dušan Gavenda.