Podle generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody letos správce státních tratí počítá s obnovou 116 nádražních objektů za více než 1,7 miliardy. Předpokládaná investice ve Veselí z toho činí 51 milionů.

Jak doplnila tisková mluvčí investora Nela Friebová, rekonstrukce nádraží v železniční zastávce Veselí nad Lužnicí začne již letos v červnu a hotovo má být v květnu roku 2021.

VIZUALIZACE. Přestupní terminál přinese cestujícím nové sociály, čtyři krytá autobusová stání a parkoviště.
Terminál vyjde na 30 milionů

„Jde o celkovou rekonstrukci budovy. V rámci stavební úpravy v prvním a druhém nadzemním podlaží dojde k vytvoření administrativních prostor pro úřad práce, v podkroví potom ke zřízení bytových jednotek,“ upřesnila.

Veřejnost se díky rekonstrukci dočká nového sociálního zařízení a nejen to.

PŘESUNOU KOTELNU

„Dojde i k optimalizaci prostor pro zaměstnance Správy železnic a dopravce,“ popsala další chystané změny. Se zemí srovnají také současnou kotelnu, aby posléze našla místo ve sklepení objektu.

Nádraží v Českých Budějovicích.
Nádraží dostane stamiliony

Drážní dům v Táboře z roku 1871 dostane fazónu za 98 milionů, s pracemi začnou až v březnu 2021. Táborské nádraží postavené ještě za Rakousko-Uherska má získat nový lesk i vnitřní řešení do konce dubna 2022.

„Rekonstrukce zahrnuje úpravu obvodového pláště a střechy, stavební úpravy vnitřních prostor v prvním a druhém nadzemním podlaží pro zlepšení služeb pro cestující a zaměstnance ,vytvoření nových komerčních prostor a dispoziční úpravy stávajících bytů v podkroví. V druhém patře budou navíc navrženy kanceláře pro další komerční využití,“ specifikovala Nela Friebová.

V letošním roce už vypíší výběrové řízení na zhotovitele stavby.

ZVÝŠÍ KOMFORT

„Na obnovu budov jsme v loňském roce vynaložili rekordní částky, v nastaveném tempu proto chceme pokračovat,“ naznačil generální ředitel Jiří Svoboda.

Nádraží v Českých Budějovicích.
Opravy nádraží chystají v Budějovicích nebo Táboře či Písku

Stavební úpravy mají hlavně zvýšit komfort a kulturu cestování. „Lidem přinesou moderní odbavovací prostory a bezbariérové přístupy,“ poznamenal.

V rámci táborské rekonstrukce je plánováno zdemolování přístavku nad podchodem a vybudování nového vstupu do budovy. „Ten by měl vzniknout v blízkosti vyústění podchodu,“ upřesnila Friebová. Cestují se zde dočkají také nových toalet. V rámci investice je přemístí do odbavovací haly nedaleko pokladen.

ZÁZEMÍ CHYBÍ

Za 13 měsíců od zahájení se mohou uživatelé železniční dopravy těšit na nové gastroobchody i sociální zázemí. „Nové záchodky i lepší čekárna tu určitě chybí. Raději chodím na čas, protože v hale není odpovídající zázemí,“ zhodnotil současný stav Erik Kramář.

Budova vlakového nádraží v Českých Budějovicích čeká na zásadní rekonstrukci už řadu let.
Osmička jihočeských nádraží se letos dočká vylepšení

Mezi klíčovou stavbu, kterou loni Správa železnic (dříve SŽDC) na Táborsku odstartovala, patří výstavba posledního úseku IV. koridoru mezi Soběslaví a Doubím u Tábora za 4,9 miliardy. Letos se chystá také na rekonstrukci více než 130 let starého mostu přes Vltavu na trati z Tábora do Písku.