Projektant obnovy Jordánu Daniel Vaclík a specialista technickobezpečnostního dohledu z týmu správce stavby Jiří Poláček se ve svém posouzení situace kolem provaleného násypu v nádrži shodli, že se naplnilo možné riziko zvoleného postupu. Prohlašují, že za daných podmínek – plné nádrže a objektivní neznalosti přesných inženýrsko – geologických podmínek, nebylo na výběr výrazně jiné řešení.

„Krátkodobým kolapsem přehrazení došlo k negativním dopadům v podstatě jen v rozsahu vymezeného staveniště," píší ve své zprávě s tím, že k podobným karambolům u přehradních staveb, které slouží jako provizorium, dochází poměrně často a dle jejich názoru je tedy zbytečně této provozní poruše věnována velká medializace.

Přesto případu, kdy se protržením hráze dostalo do Tismenického potoka a řeky Lužnice černé husté bahno, budou svůj čas věnovat inspektoři z České inspekce životního prostředí (ČIŽP) z Českých Budějovic. „Dnes se jedou do Tábora podívat a pak uvidíme, zda bude podnět k řízení," potvrdila mluvčí inspekce Simona Cigánková.

Jan Fišer, vedoucí táborského odboru ŽP, pak dodal, že teprve nyní, po svátcích, mohou začít jednat se všemi dotčenými, aby zjistili rozsah případných škod. Dělicí hráz mezi plovárnami se pod náporem vody protrhla v pátek 28. prosince ráno. Na následky již zahynuly tisíce ryb, které neměly v černém bahně šanci na přežití. 

"Jako starosta chci to zásadní – dodržet parametry smlouvy a podmínky dotace, při dostatečně obezřetném a technicky zabezpečeném předvídáním rizikových situací. Jsem připraven na požadavek finančního plnění hospodářských škod. Nemyslím však, že náhrada přísluší městu Táboru jako investorovi, ve smlouvě o dodávce stavby jsou ustanovení o řešení o podobných situací např. prostřednictvím uzavřených pojistných smluv. Všemu však musí předcházet kvalifikovaná bilance zmíněných škod, "  vyjádřil se starosta Jiří Fišer.