Další výstavba úseku dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí je ohrožena.

„Jediný kousek, kde nemáme ještě stavební povolení, je osm set metrů čtverečních mezi motelem Mašát a rybníkem Koberným. Na jeden a půl kilometru již funkčního celku nám chybí pozemek pana Bezecného,“ komentoval situaci na stavbě dálnice D3 předseda Sdružení pro výstavbu D3 a R4 Pavel Eybert.

Podle ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury Jaroslava Krautera se precedent farmářky Ludmily Havránkové, která nechtěla spolu se svojí sestrou šestnáct let prodat pozemky na výstavbu dálnice D11, šíří i do dalších krajů. „Pro výstavbu dopravní infrastruktury to není dobrá zpráva,“ míní Krauter.
Most přes rybník Koberný nedaleko Kozího hrádku, který už nabírá jasné kontury, je jednou z největších staveb úseku Tábor – Veselí nad Lužnicí. Ale bez pozemku pod motelem se na něj nedá navázat a výstavba tu nemůže pokračovat Problém vzniká právě tehdy, když nejsou všechny pozemky v trase majetkoprávně ošetřené.

„To je i případ stavby dálnice od Mašáta, kde do půlky zasahuje pár metrů čtverečních pana Bezecného. Není to sice jediný nedořešený pozemek, u tohoto vlastníka to ale vážně drhne,“ vysvětluje Pavel Eybert. Ředitelství silnic a dálnic se dosud přes veškerou snahu a mnohá jednání nedaří vykoupit 800 metrů čtverečních pozemků mezi motelem Mašát a rybníkem Koberný.

Dálnice D3 i silnice R4 jsou důležitými prvky páteřní dálniční sítě v návaznosti na evropskou síť. „Její stálé oddalování je náš dosud nesplacený dluh vůči všem občanům, kteří žijí v blízkosti silnice E55. Vždyť jenom Planou nad Lužnicí projede denně 25 tisíc aut. Dostavba dálnice D3 je pro nás absolutní priorita,“ konstatoval senátor Pavel Eybert.

Peníze jsou. „Pro letošní rok jsou ve Státním fondu dopravní infrastruktury vyčleněny více než tři miliardy korun pro dálnici D3 a silnici R3,“ doplnil ředitel Jaroslav Krauter.

Alena Řezáčová