Krajský úřad zrušil stavební povolení na zbourání mostu. Dal tak za pravdu námitkám Strany zelených.

Dal tak za pravdu všem námitkám Strany zelených směřujícím do neodůvodněnosti a zmatečnosti rozhodnutí táborského městského úřadu a shledal některá další pochybení. „Úřad nespecifikoval, které z objektů podléhají stavebnímu řízení. Řízení o odstranění mostu nebylo vůbec zahájené. Zahájení stavebního řízení a další úkony nebyly řádně oznámeny účastníkům řízení. Nebylo řádně rozhodnuto o námitkách účastníků řízení. „Úřad nerozlišil, zda rozhoduje z moci úřední či na žádost města,“ uvádí jako nejdůležitější body rozhodnutí právní zástupce Sdružení pro klidný Tábora, člen Strany zelených, Miloš Tuháček.
„Určitě to nevzdáme. My tomu rozumíme tak, že je to pozastaveno s nějakými procesními chybami. Odbor dopravy připraví věc znovu tak, aby se vše uskutečnilo dle harmonogramu. Výstavba plnohodnotného mostu bude pokračovat dál,“ naznačil pro Deník místostarosta Tábora Jiří Bartáček
Na současný most smí pouze pěší a cyklisté. Vedení radnice chce místo něj vybudovat most pro vozidla do 3,5 tuny. Výjimku by měly podle místostarosty Bartáčka autobusy MHD obsluhující Blanické předměstí a Čekanice.„Máme připraveny v rozpočtu prostředky na demolici stávajícího mostu a nyní intenzivně jednáme o dotacích, protože z městského rozpočtu to nejde vše zafinancovat. Děláme vše pro to, aby se stavba zrealizovala a byla v souladu se stavbou IV. železničního koridoru a přestavbou Táborského nádraží,“ dodal Bartáček.
Nový most si vyžádá zhruba 200 milionů korun. Město plánuje po dobu stavby zřídit náhradní kyvadlovou autobusovou dopravu směrem na Blanické předměstí a Čekanice.
Ani Strana zelených boj nevzdá a je připravena k dalším krokům.
„Myslím, že radnice nemůže stihnout připravit veškerá opatření k tomu, aby včas zbourala most. Naopak by měla zahájit jednání s Českými drahami, za jakých podmínek, by se dala provést stavba koridoru při zachování současného mostu,“ uvedla Deníku zastupitelka za SZ a předsedkyně O.s. pro klidný Tábor Michaela Petrová, a ještě dodává, že pokud to bude celé zpožděné a dráhy budou chtít zaplatit po městu výluky, měli by nést následky úředníci, kteří chyby způsobili.