Jako otevřené výběrové řízení zadalo město do věstníku Evropské unie zakázku na přemostění tratě mezi nádražím a Čekanicemi.
„Zúčastnit se může každý, ale firma musí mít za sebou už obdobné zkušenosti se stavbou v řádu osmdesáti milionů,“ upřesnila starostka Hana Randová (ODS).

Lávka ano, či ne?

Výherce řízení nečeká nic lehkého. Se stavbou mostu v hodnotě 180 milionů korun se bude muset zároveň vypořádat s pracemi na trati pod mostem. Na jednom stanovišti totiž budou současně probíhat tři stavby: stavba mostu, IV. železničního koridoru a přestavba táborského nádraží. „Zhotovitel koridoru má již stanoveny výluky na trati a do těch se bude muset firma se stavbou mostu vměstnant,“ naznačila dále starostka.
Součástí zveřejněné zakázky je i náhradní řešení spojení s Čekanicemi. Zatím není jasné, jakou formu budoucí stavitel zvolí, ale s náhradní lávkou projekt počítá. „Pokud by ale její výstavba měla zdržovat práce na koridoru, bude muset zhotovitel jednat s OHLSŽ a dohodnout se na postupu,“ upozornil včera František Krejčí z odobru investic a strukturálních fondů. Záležet tedy bude na výherci řízení, zda se do komplikované stavby lávky, kterou bude muset navíc během postupu prací na koridoru přesouvat, vůbec pustí.

Město vyklouzlo

V každém případě bude rozhodnutí padat na jeho hlavu, a tedy i případná nevole občanů Blanického předměstí a Čekanic. Ti se totiž lávky nemusejí vůbec dočkat a přes rok se do centra budou dostávat jiným způsobem. Například posílenou MHD, kterou jim radnice v tomto případě slibuje.
Demolice stávajícího mostu začne na začátku příštího roku a nový má stát do května 2009. Firmy se mohou hlásit do 19. července, ještě ten den se budou otvírat obálky.