Lístkem, který občané mohou jen podepsat a odeslat, chtějí ministrovi sdělit, že most pro automobilový provoz si v těchto místech nepřejí a jeho stavbu by tedy neměl podporovat státními penězi. „Lidé z Blanického předměstí jsou nespokojeni, že vedení města nerespektuje výsledky sociologického průzkumu a ani referenda, byť to skončilo jako neplatné. Jsou přesvědčeni, že tento most dopravě v Táboře nepomůže,“ sděluje důvod iniciativy předsedkyně táborské SZ Michaela Petrová.
Do zastupitelstva podává i návrh na uvolnění šesti milionů pro stavbu provizorní lávky, která bude po demolici mostu sloužit pěším. „Není totiž jasné, zda se skutečně postaví, byť už je odhlasovaná, ale peníze na ni v rozpočtu nejsou,“ vysvětlila Petrová.
„Nechci se k mostu moc vyjadřovat, ale v zásadě mi těžká varianta nevadí. Podobné aktivity by ale více slušely občanskému sdružení než politické straně, která je ve vládní koalici se stranou ministra Kalouska a navíc je zvolená i do městského zastupitelstva,“ míní lídr T2020 Jiří Fišer. Podle něj jsou již karty vyložené, byť T2020 navrhoval rekonstrukci současného mostu.
„Každý řidič pozná, že Černé mosty coby jeden vjezd do centra nestačí, proto chci most i pro automobilový provoz ,“ vyjádřil se včera Jan Vácha z Chotovin. Jeho názor podporuje i Barbora Čermáková z Tábora. „Neměla by přes něj ale jezdit nákladní auta.“
O financování budoucího mostu budou radní jednat již v pondělí.