Spokojenost. S takovými pocity odjížděli z Tábora ministři dopravy Dobeš a průmyslu Kuba. Včera vyrazili na Táborsko, aby zkontrolovali postup dálnice D3.

Oba se shodli na tom, že termín zprovoznění úseku Tábor – Veselí v příštím roce už nesmí nic odložit. „Teď byl stanoven jasný a konkrétní termín: červen 2013 dokončení minimálně jednoho profilu dálnice a nejpozději v září obou celých úseků čtyřproudové komunikace," řekl Pavel Dobeš s tím, že práce skončí i na původním obchvatu Tábora. Zářijovým termínem nadzvedl ze židle člena Sdružení pro výstavbu D3 Františka Dědiče. „O tom nic nevíme, poslední termín byl jasně červen. Budu se pana ministra dotazovat, proč už neplatí."

Horkou informaci zchladil předseda sdružení Pavel Eybert, který se domnívá, že si ministr termíny z důvodu neznalosti regionu spletl. „Pro dálnici skutečně platí termín zprovoznění v červnu příštího roku. Do září potrvá výstavba dvou pruhů v místě původního obchvatu Tábora. První dva pruhy na Prahu se zprovozní letos, zbylé dva příští rok. Je však nutné říct, že na tuto část dosud není stavební povolení, a to z důvodu řešení Motocentra."

Občané už se museli smířit s tím, že ke zprovoznění dálnice do Veselí nedošlo loni a ani letos, jak se počítalo. Odsunulo ho bourání původního mostu na Chýnov a stavba nového, s čímž se nepočítalo, ale rozhodla o tom jeho životnost.

Život s dálnicí se změní především lidem v Plané nad Lužnicí. „Počítám, že minimálně polovina aut nám tady ubude," věří starosta Jiří Šimánek. Dodal, že v následujících letech by se tak už konečně mohli pustit do úpravy centra města, aby jeho dominantou nebyly jen zácpy.

Táborská D3

Zprovoznění úseku Tábor – Veselí nad Lužnicí nejpozději 
v červnu 2013. Jihočeská D3 by pak podle Dobeše měla být zpoplatněna. Trasa Tábor – Veselí začala mostem přes rybník 
Koberný v roce 2008. Jeho stavba se z původních 500 milionů dostala už na 1,2 miliardy.