Konečně opraví ty krátery v silnicích, napadlo mezi mnohými řidiči i Jiřího Bartáka z Tábora. Ke sluchu se mu na začátku týdne donesla informace, že stát na opravy silnic druhých a třetích tříd rozdělí navíc 750 milionů korun.

„I když jezdím opatrně, nelze se vyhnout všem výmolům. Uvažoval jsem už i o tom, že si nechám opravit geometrii kol a práci nechám vyúčtovat státu,“ zlobí se na kritický stav silnic nejen na Táborsku.

S velkými a rozsáhlými opravami komunikací ale řidiči počítat nemohou. „Jedná se o neinvestiční prostředky. Jsou určeny pouze na opravy a údržbu silnic po této zimě,“ informoval ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Jaroslav Krauter. Bude se tedy jen záplatovat. Pouze ve výjimečných případech by se mohlo stát, že dojde k opravě i delšího úseku.

„Na Jihočeský kraj připadne necelých 84 milionů,“ upřesnil částku, se kterou budou moci hospodařit, vedoucí krajského odboru dopravy Jiří Klása.
A co z milionové hromádky připadne na táborské silnice?

„O jakékoli částce je předčasné hovořit. Na mnohých silnicích, hlavně na Šumavě, ještě leží sníh. Škody začnou sčítat krajské Správy a údržby silnic (SÚS), až zima s konečnou platností odezní,“ nastínil postup náměstek provozního úseku krajského ředitelství Správy a údržby silnic Jan Vykouk.
Částku pro jižní Čechy podle něj mohou snížit i výdaje na ty silnice ve špatném stavu, na které se mělo dostat z evropských peněz. „Pozastavením Regionálních operačních programů tak musíme řešit operativně novou situaci,“ naznačil komplikace Vykouk.

Do spekulací, které táborské komunikace si nejvíce zaslouží nějakou tu záplatu, se odmítla pouštět ředitelka táborské SÚS Radka Pavlíková. „Neznám částku, kterou dostaneme, takže nemohu být konkrétní.“

Podle hejmana Jihočeského kraje Jiřího Zimoly by změny k lepšímu měly doznat silnice v průběhu dubna.