Interpreti z mezinárodní scény ve stylu punk, punkrock, rock´n´roll, reggae, hc, ska a rockabilly přijedou na táborské letiště v termínu od 9. do 11. července příštího roku.

DORAZÍ PŘÍŠTÍ ROK

Jak potvrdil hlavní koordinátor festivalu František Švadlena, drtivá většina kapel z letošního zrušeného lin-upu se rozhodla dorazit. “Lístky jsou v předprodeji od minulého týdne, pořídit je lze na webu,” dodal s tím, že je to poprvé za patnáctiletou éru festivalu, co se léto v Táboře musí obejít bez Mighty people.

Tato skutečnost byla donedávna pro celý tým nepředstavitelná. “Mnohým z nás to doslova trhá srdce, situace je těžká. Uskutečnění dalšího ročníku je existenční otázkou,” doplnil, že v současnosti je možné festival podpořit již v přípravách. “Každý dar může pomoci,” uvedl František Švadlena.

Město Tábor se k tomuto problému postavilo čelem. Dotaci na pořádání kulturní akce ve výši 415 tisíc korun, kterou již organizátoři letos během příprav proinvestovali, jim ponechalo. Na zastupitelstvu s rozhodnutí souhlasilo 26 jeho členů.

Jak zmínila zastupitelka a členka finančního výboru Hana Randová, hovořilo se o skutečnosti posunout termín čerpání na příští rok. „To zároveň nevylučuje podání nové žádosti o dotaci, je to spravedlivé a smysluplné řešení,“ naznačila s tím, že by se pořadatel mohl zkusit obrátit o podporu také na ministerstvo kultury.

LOGICKÉ ŘEŠENÍ

Jak přiblížila předsedkyně finančního výboru Soňa Šicnerová, ponechání přidělených peněz v letošním roce je logické. “Prostředky jsme již poskytli a byly prokazatelně vyčerpány. Není třeba posouvat termín čerpání na příští rok, když už byly i vyúčtovány,” míní.

Návrh podpořil i starosta Štěpán Pavlík. “Festival se připravuje s několikaměsíčním předstihem. Je nutné nasmlouvat interprety, prodejce a zaplatit celý tým spolupracovníků,” informoval s tím, že většina vystupujících přijíždí ze zahraničí, což by v pokoronavirové krizi mohlo být problémem.

FUNGUJÍ BEZ PŘESTÁVKY

Rozpočet celého hudebního počinu je specifický rozsahem, dobou příprav i náklady přesahujícími každoročně částku 10 milionů. Jak řekl hlavní pořadatel Miroslav Švadlena, letos již do příprav padly téměř dva miliony. „Ono se zdá, že pořádat festival trvá pár týdnů, ale akci připravujeme celý rok. Začali jsme již v září loňského roku,“ upřesnil s tím, že jeho tým funguje bez přestávky.