Třetina vozového parku MHD se dočkala obměny. Táboráci a lidé z přilehlých aglomerací se svezou ve dvanácti zbrusu nových autobusech značky Iveco.

Nové autobusy MHD:
6 vozů Iveco Urbanway,
2 vozy Iveco Crossway City v provedení 12 metrů,
3 vozy Iveco Urbanway v kloubovém provedení,
1 MidiBus Iveco Dekstra o délce 7,6 metru.

Jak uvedl zástupce ředitele divize autobusové dopravy MHD Petr Pistulka, koupi vozů zaplatil dopravní podnik a vyšla jej na 80 milionů korun. „Autobusy hradila v plné výši naše společnost, žádná dotace na nákup nám nebyla poskytnuta,“ potvrdil.

Radost z nich mají i uživatelé. Petr Kolář si myslí, že takové investice jsou třeba. „MHD jezdím sice sporadicky, ale věřím, že pro školáky, seniory a ženy na mateřské je to nejlepší řešení. Tak proč nemít větší pohodlí,“ míní.

ÚSPORNÉ A EKOLOGICKÉ

Nově pořízené vozy mají motory na stlačený zemní plyn (CNG) a splňují tak nejpřísnější emisní normu Euro 6. Jsou tak šetrnější k životnímu prostředí, jelikož produkují nižší objem výfukových plynů. A zároveň je i vnitřní prostor pohodlnější jak cestujícím, tak jejich řidičům.

VYŠŠÍ KOMFORT

Všechny jsou nízkopodlažní s moderním řešením interiéru. Mají plošinu umožňující odbavení cestujících na invalidním vozíku a jsou vybaveny celovozovou klimatizací. Samozřejmostí jsou LED směrové panely, hlášení zastávek a možnost vyžádání informace o lince a směru pro nevidomé, kteří disponují příslušným ovladačem.

Cestující se mohou s novými vozy setkat na trase Tábor – Sezimovo Ústí – Planá nad Lužnicí. „Věříme, že tato výrazná modernizace vozového parku poslouží ke zkvalitnění veřejné dopravy jako celku,“ sdělil Petr Pistulka.

Kloubové autobusy jsou nasazovány na linkách 11, 13, 16 a 17. S malým MidiBusem Iveco Dekstra se lidé mohou setkat na linkách 60 a 61, ale může se objevit i na linkách číslo 40, 20, 21, 30 a 31 v době, kdy je nižší počet cestujících a kapacita 33 osob je dostačující. „Ostatní autobusy nasazujeme podle potřeby na všech linkách mimo nízkokapacitních (číslo 60 a 61 pozn. red),“ upřesnil.

Kvalitu autobusů prověří teprve čas. „Na nějaké velké hodnocení je příliš brzy, ale zatím nemáme negativní reakce,“ uzavřel Petr Pistulka.