Snášení trati a další práce mají být hotové v dubnu příštího roku. Kromě infrastruktury jako byly výstražná zařízení, či závory mizí i další vybavení. Rekonstrukce se podle mluvčího Správy Železnic Dušana Gavendy dočkají i zrušené železniční přejezdy. "Dojde ke scelení povrchu silnic," upřesnil.

Materiál investor skladuje v zaniklé zastávce Roudná. "Použitelný materiál bude využit na opravu stávající sítě železnice, nepoužitelný čeká likvidace," dodal Gavenda.

Na nové přeložce IV. koridoru již ve středu 2. listopadu Správa železnic spustí dvojkolejný provoz. Mělo by tak dojít ke zlepšení dopravní situace, kdy dosud mohly vlaky křižovat pouze v Soběslavi a Plané nad Lužnicí, což působilo časové prodlevy a komplikace řidičům především v Plané nad Lužnicí.


close Po 150 letech mizí v úseku Soběslav a Doubí u na Tábora staré koleje. Vzniknout tu má cyklostezka. info Zdroj: Deník/Lenka Pospíšilová zoom_in Po 150 letech mizí v úseku Soběslav a Doubí u na Tábora staré koleje. Vzniknout tu má cyklostezka. Došlo také k odtěžení náspu tratě v Soběslavi, kde bude už v úterý 1. listopadu uvedena do provozu nová komunikace, přeložka silnice druhé třídy číslo 135, sloužící jako přivadeč k dálnici D3 na Zvěrotice vedoucí od křižovatky ulic Tyršova a Obchodní podél bývalého areálu Otavanu.

Řidiči by v tomto úseku měli být na pozoru a sledovat nové dopravní značení, protože zároveň dochází ke změně přednosti v jízdě.

Historie místní tratě se píše od roku 1868, kdy začala její výstavba, první vlaky po ní začaly jezdit 3. září 1871. Během stavby nové přeložky blíže dálnici D3 vznikla nová zastávka Myslkovice a Doubí u Tábora, původní stanice obsluhované osobními vlaky v Doubí a Roudné byly zrušeny úplně.