Dopravní společnost Comett Plus obhájila provoz MHD na dalších deset let. Ve výběrovém řízení neměla konkurenta.

Místostarostka pro dopravu Michaela Petrová upřesnila, že když firmě z Jindřichova Hradce zamítli její námitku, o zakázku se již neucházela. Žádný další zájemce se neobjevil.

„Jindřichohradecký dopravce měl za diskriminující náš požadavek na vozy s alternativním pohonem. Odpověděli jsme ve smyslu, že ekologický provoz je naší strategií v ochraně ovzduší. Do řízení již nabídku nepodal,“ zmínila k roli ČSAD Jindřichův Hradec.

Táborský dopravce zakázku mimo jiné vyhrál s cenou 54,26 koruny za ujetý kilometr. Dosud si účtoval 48,60 Kč.

Od zadavatele veřejné služby Svazu měst a obcí okresu Tábor by měla společnost Comett Plus bez daně inkasovat 940 milionů. Každým rokem v aglomeraci MHD najede přes 1,7 milionu kilometrů.

Zavázala se také k investicím do vozového parku a také, že od nového roku už budou cestující vozit pouze nízkopodlažní a klimatizované autobusy na CNG. V zadávacích podmínkách výběrového řízení také stálo, že vítěz musí dodržet stávající rozsah dopravy a současné jízdní řády.

Jak uvedl ředitel divize MHD Comett Plus Petr Pistulka, postupně do provozu zapojí deset nových vozů. Také upřesnil, co se skrývá za zvýšením ceny kilometru.

„Dosud jsme peníze dostávali za všechny ujeté kilometry, tedy například i za otáčení na točnách. Nově to bude již jen za skutečně ujeté kilometry dle jízdního řádu,“ řekl pro Táborský deník.

Nového dopravce by v Táboře čekal složitější start než „zajetý“ Comett Plus. Například by si tu musel vybudovat svoje zázemí pro zaměstnance i čtyřicítku autobusů a naučit se spletitý systém obsluhy území, který přibližně v této podobě funguje od šedesátých let minulého století. Kdyby Comett prohrál, do nejistoty by se dostalo 80 zaměstnanců divize MHD.

Kaňka dostala nový automobil.
Kaňka dostala nový automobil
Marek Šindelář s podobiznou svaté Zdislavy.
Svaté Zdislavě pomohli najít tvář i na Táborsku