Když jsme v polovině srpna informovali o tom, že rekonstruovaná část obchvatu, jenž se změní v dálnici, přišla dle výroku správního soudu o stavební povolení, ještě jsme nemohli říct to podstatné: co z toho plyne pro majitele z D3 odpojeného motocentra, a co pro stát. Muselo se počkat až bude rozsudek pravomocný.

„Teď už je to jasné. Soud nám dal ve všem za pravdu," raduje se Pavel Bratránek, který spolu s bratrem Petrem od roku 2004 bojují za sjezd ke své prodejně motorek a pneuservisu, o který změnami v trasování budoucí dálnice před lety přišli.

Zatímco podnikatelé cítí pocit uspokojení, státu nastaly komplikace. Práce na obchvatu musí přerušit a znovu žádat o stavební povolení. Pražský městský soud ale nechává na ministerstvu, jak se s majiteli motocentra dohodne. „Není pochopitelně věcí soudu, aby určoval, jak má žalovaný postupovat, zda má zřídit sjezd k nemovitostem žalobců, či zda má žalobce odškodnit. Jisté však je, že žalobci nemohou pozbýt jediného stávajícího přístupu ke svým nemovitostem, a tím pádem bez náhrady přijít o své investice," uvádí v desetistránkovém rozsudku předsedkyně senátu Eva Pechová. Ministerstvo se k němu do uzávěrky nestihlo vyjádřit.

Pavel Bratránek chce prosazovat zachování objektu. „Když prokážou, že ze zákona není možné nám nechat sjezd, jsme ochotni diskutovat o penězích."
Žádat ale budou i náhradu škod, způsobených stavebními pracemi od roku 2004. „Uzavírkou nám vyhnali zákazníky. Kdo k nám teď jede od Tábora nebo Písku, musí až do Chotovin. To se nikomu nelíbí, takže musím vzít dodávku a pro motorky k opravě si dojet a zase je potom zákazníkům odvezt. Na vlastní náklady," naznačuje podnikatel, jaké komplikace prožívá s uzavírkami, které s ním nikdo neprojednal. 

Výňatek z rozsudku:

Okresní a po něm Městský úřad v Táboře pochybily, když do svých rozhodnutí nezahrnuly časové omezení (motocentra). Důsledky však nelze přenášet na žalobce (majitele).