A jak zní argumenty petentů? „Protože jsou to nejvíc boží příchutě,“ uvedla ke svému podpisu například Lenka Janurová. Michaela Kopková doplnila, že to byly nejlepší brambůrky, které kdy jedla. „Plné chuti, silné a měly opravdu bramborovou chuť! Dnešní šmejdy se s tím nedají srovnat,“ míní. Podle Karolíny Horové byly tyto příchutě výtečné. „Sortiment brambůrek byl jejich zrušením ochuzen o jasnou identickou českou chuť,“ upozornila. Petici podepsal i Jiří Hájek. „Podepisuji, protože mě zrušení nejlepší příchutě ranilo na osobní a emoční úrovni,“ sdělil svůj postoj.

Vzpomínka na dětství

Denisa Vlasáková považuje brambůrky s chutí uzeného nebo hovězího za vzpomínku na dětství a není sama. „Proto mi také tak chybí,“ konstatovala. Stejného názoru je i Michal Židoň. „Uzené s křenem byly nejlepší brambůrky a neodmyslitelná část našich dětství. Prosíme, vraťte nám je,“ vybízí. Martin Štěpánek s nimi má také spojeny vzpomínky na mládí. „Když jsem byl malý, tak můj děda měl vždy tyto brambůrky a je mi líto že dnes už mi je nikdy nekoupí,“ vysvětlil.

Fanoušci také vytvořili příchuti Uzené s křenem instagramový účet.

Petici lze podepsat zde: https://www.petice.com/chceme_zpatky_brambrky_hovzi_na_cibulce_a_uzene_s_kenem

Jak informovala marketingová manažerka výrobce Helena Veselá, zájem spotřebitelů o značku Bohemia výrobce velmi těší, a proto petici průběžně monitoruje. „Získáváme z ní podněty, které v našich plánech určitě zohledníme,“ sdělila Veselá.

Tyto dva konkrétní výrobky, kterých se petice týká, patřily do produktové řady tradičních českých brambůrek. „Produkty byly uvedeny pod Bohemia tradiční české brambůrky hovězí na cibulce a uzené s křenem a byly součástí řady Tradičních brambůrek. Produktovou nabídku této značky však průběžně obměňujeme na základě trendů a výsledku prodejů jednotlivých příchutí,“ vysvětlila, proč došlo ke zrušení sortimentu.

Návrat neplánují

V současné době návrat těchto dvou příchutí nezvažují. „Ale rozhodně se v nejbližších měsících mohou spotřebitelé těšit na limitovanou edici Bohemia čerstvě sklizeno. Kde v rámci nové úrody z českých brambor uvedeme brambůrky v příchuti čerstvý sýr a jarní cibulka a druhou s příchutí kopr a máslíčko. Věřím, že tato nabídka brambůrků je určitě potěší,“ doufá Helena Veselá.

Už chytají i plány na příští rok. „Přemýšlíme nad příchutěmi, které do nabídky značky Bohemia určitě patří a zvažujeme i velmi tradiční příchutě, které spotřebitele budou bavit,“ uzavřela Veselá z Intersnacku.

V choustnickém pobočce firmy Intersnack vyrábí zaměstnanci na dvou linkách tradiční české brambůrky Bohemia a na třetí křupavé snacky různých tvarů například Pom-Bär.