Tři měsíce po zpoplatnění parkoviště před táborským nádražím tady vozy zaplní třicítku parkovacích míst, což je čtvrtina kapacity. Řidiči si totiž raději popojdou pár metrů a parkují zdarma nebo nechávají auta v okolních ulicích. Jenže ani ty nejsou nafukovací. V pondělí budou proto radní jednat o možné změně tarifu, který je už nyní nastavený podle nejlevnější sazby.

„Parkoviště je pořád téměř prázdné i když je pravda, že se tam počty aut postupně zvedají. Po zpoplatnění tam parkovala průměrně desítka vozů, nyní třicet," sdělil vedoucí provozu systému parkování ve městě Jaroslav Mlejnek, který očekává, že počty aut se v místě budou dále zvyšovat.

Také konstatoval, že do rady města putují od technických služeb materiály na úpravu tarifu. Nyní lidé na parkovišti ve Valdenské ulici zaplatí 10 korun za hodinu, 40 za den a 150 týdně. Návrh by měl vyjít vstříc těm, tedy pokud ho radní schválí, kteří tady nechávají vozy pravidelně po celý den.

Lidé dávají přednost parkovišti za železničním podchodem na Blanickém Předměstí. „Neuvažuje se o tom, že by se parkoviště zpoplatnilo. Má zůstat zadarmo," ujistila vedoucí odboru dopravy Štěpánka Voráčková.

Navíc město jedná s Českými dráhami o odkupu tisíce metrů čtverečních pozemku pro další záchytné parkoviště, také v neplacené zóně. „Jednáme o prodeji ale k podpisu smlouvy zatím nedošlo. Urgujeme dráhy už od září," potvrdila vedoucí odboru správy majetku města Dana Švecová.

Stání Valdenská:• K dispozici je celkem 122 míst a 6 ZTP
Tarif platný od 1. února 2014:
• 10 Kč za každou hodinu
• 40 Kč na celý den
• 150 Kč za celotýdenní stání
• Radní budou v pondělí jednat o úpravě tarifu. Mohli by vyjít vstříc lidem, kteří tady parkují každý den a po celý den.

 Táborská radnice plánuje záchytné parkoviště za kolejemi, a to vpravo od železničního podchodu, pár kroků od toho stávajícího.
     

Každý den v lokalitě Blanického Předměstí nechává svůj vůz Anna Čížková. „Dojíždím do práce a už po sedmé hodině na parkovišti za podchodem pomalu nenajdete místo. Lidé proto parkují po silnici směrem ke křižovatce Vožická. Je to zadarmo a auto tady nechává skoro každý," popisuje osmačtyřicetiletá žena, která pracuje jako prodavačka.

„V pondělí dokonce tady řadu aut odtáhli," dodává. Před nádražím ale parkovat nechce: „Platy v dnešní době stojí za nic a dát šest set měsíčně za parkování mi přijde hodně, ještě navíc v této lokalitě. Tábor je oproti jiným městům zkrátka drahý," míní Anna Čížková. „Pokud by ale měsíční stání před nádražím bylo za rozumnější peníze, auto bych tu klidně nechávala," zhodnotila.
Daleko od centra

Radnice chce udržet dopravu co nejdále od centra. V tom má právě parkoviště ve Valdenské ulici strategickou polohu. Jak ale bylo zmíněno, majitelé vozů o parkování v tomto místě zájem nejeví. Naopak se vrací parkovat do míst se stejným tarifem, ale blíže k jejich pracovišti. „Zvýšil se počet vozů v ulicích U Bechyňské dráhy, Chocholouškova nebo například na parkovišti u Tabačky," sdělil Jaroslav Mlejnek z technických služeb.