Při příležitosti přechodu na noční provoz navštívil základnu v Bechyni také náčelník Generálního štábu AČR Josef Bečvář, který pozitivně zhodnotil půlroční fungování letecké záchranné služby.

„Za půl roku strávila bechyňská letecká záchranná služba 186 hodin ve vzduchu a zachránila 206 lidských životů. Samozřejmě bych si přál, aby ta čísla byla nižší, ale to se nám zřejmě nikdy nepodaří. Takový už je život,“ uvedl Josef Bečvář.

Letecká záchranná služba v Bechyni:
V Bechyni pracuje 22 zdravotníků, 12 leteckých pracovníků armády, 13 zaměstnanců zdravotnické záchranné služby, z toho čtyři lékaři. Během prvního čtvrtletí letecká záchranka vyrazila k 89 zásahům, ve druhém čtvrtletí k 147 zásahům.

Za první půlrok vzlétly armádní vrtulníky Sokol k 236 zásahům a letečtí záchranáři odpracovali celkem více než dva tisíce hodin.

Podle lékaře Zdeňka Paška jsou na nepřetržitý provoz dobře připraveni.

„Zdravotníci už mohou v letecké záchranné službě působit samostatně,“ uvedl Zdeněk Pašek s tím, že již od dubna zahájili zálety vybraných ploch pro noční lety vrtulníků.

Ještě před sobotním ostrým startem nočního provozu přitom zvládla letecká záchranka z Bechyně 76 nočních přistání s náletem pře 26 hodin.

Podle pilota Petera Smika jsou limitováni pouze rychlostí větru a dohledností.

„Limit větru je do sta kilometrů za hodinu. Samozřejmě musíme myslet i na bezpečnost našich lidí. V podobných situacích, jako je velký vítr nebo hustá mlha, je let nebezpečný pro všechny, nejen pro pacienta, ale i pro záchranáře,“ upřesnil zkušený armádní pilot.

Noční provoz letecké záchranky označil Zdeněk Pašek za důležitou výhodu oproti původnímu provozovateli záchranky. Alfa-Helicopter totiž přes noc nelétal.

„Statistika z jiných krajů přitom ukazuje, že v noci letecká záchranná služba absolvuje dvacet až třiadvacet procent zásahů, stejné číslo očekáváme i u nás,“ dodal Zdeněk Pašek. Také zdůraznil, že s příchodem léta přibývá případů, při nichž mnohem častěji zasahují u nehod motorkářů či plavců, kteří špatně odhadli své síly při koupání.