My jsme se s jeho otázkou obrátili na starostu Chýnova a člena představenstva Společnosti pro rozvoj silniční dopravy Pavla Eyberta.
„Největší problém je momentálně ve výkupu pozemků. Loni se Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podařilo vykoupit téměř polovinu pozemků. Letos skoro nic. Důvodem je změna legislativy, která způsobila, že cena za metr čtvereční poklesla a nikdo si s tím nyní neví rady," konstatoval Pavel Eybert.

Podotkl, že stavět by se mělo začít během roku 2014, do té doby totiž platí územní rozhodnutí. Celý úsek má měřit kolem 3,5 kilometru a povede po zemědělsky využívaných pozemcích.

Pokud pojedeme od Tábora, trasa obchvatu začne po pravé straně před Chýnovem. Silnice bude křížit komunikaci vedoucí od Turovce, dále kolem Záhostic a zpátky na stávající komunikaci I/19 se napojí v Kladrubech před železniční tratí Tábor – Horní Cerekev.
Podle ŘSD by se po ní řidiči měli svézt v roce 2017. Vybudování nového obchvatu by mělo stát kolem půl miliardy. Otázkou ale je, co s cenou udělá výběrové řízení.

Včera jsme oslovili pětasedmdesátiletou předplatitelku Boženu Holoubkovou z Tábora. „V novinách čtu hlavně první tři stránky. Kromě novinek z radnice mě zajímá i historie a ráda si přečtu i rozhovory se zajímavými lidmi," řekla jedním dechem seniorka, která Táborský deník odebírá přes deset let.
Naposledy ji zaujaly články o koridoru, darování krve na táborské transfuzní stanici a nemocniční laboratoř. „Vzpomněla jsem si, co jsem se najezdila vlakem do zaměstnání. Teď už jsem dráhou nejela ani nepamatuji. Teď mě vnuci spíš všude vozí autem," poznamenala seniorka.
Za týden by se chtěla více dočíst o nové expozici v Husitském muzeu – Obnovená krása.