Stavba IV. železničního koridoru do poloviny května přetne městskou tepnu

„Uvědomujeme si, že se tento krok dotkne života všech občanů.Proto žádáme o toleranci.Společně si tak vyzkoušíme, jak se v budoucnu vypořádáme s rekonstrukcí Budějovické ulice a Křižíkova náměstí,“ řekla včera starostka Hana Randová (ODS).
Stavební prácezačnou v pondělí částečným omezením provozu, kdy pracovníci firmy začnou s přeložkami vodovodního a kanalizačního řadu.Pohyb pod mosty bude v této fázi dovolen pouze chodcům. Podle včerejšího ujištění stavbyvedoucího Josefa Kubíka nezůstanou lidé z okolíbez vody,neboť jejich přívodybudou přepojeny na jiné řady. Při nečekané havárii dostanounáhradní dodávku vody.
Největšítrpělivostí by se tedy měli obrnit řidiči a také cestující v autobusech. Plná uzavírka mostů nastane ve čtvrtek 19. dubna a řidiči, včetně záchranářů i hasičů, budou muset zvolit jednu z objízdných tras. Nejrychlejší, ale nejdelší, povede po obchvatu Tábora. Další se nabízí přes Maredův vrch nebo kolem Intersparu na Čekanice a most přes Jordán. „Trasy jsme projížděli, časově vycházejí všechny tři přibližně stejně,“řekl k situaci vedoucíodboru dopravy Erazim Troch.
Zastávka u Černých mostůnebude fungovat a lidé budoupoužívat náhradníobousměrnou zastávku v Rokycanově ulici.Přes Maredův vrch pojedou i linkové spoje a náhradní doprava v době výluk na trati.Doprava tu hodně zhoustne, proto by se řidičiosobních aut této trase mělivyhnout. Vzhledem k tomu, že v těchto místech je soustředěno hned několik škol, budou provoz a bezpečnost sledovat městští strážníci. „Každé zahuštění provozu nese problémy. Chceme proto zajistit, aby tady řidiči zbytečně neparkovali a ráno a v poledne dohlédneme na pohyb dětí,“ slíbil velitelPetr Svoboda.
Při cestování městským autobusem je nutné počítat s tím, že nebudou souhlasit jízdní řády.Za jízdu ale cestující zaplatíjakodosud, i když ve vozestráví delší čas. „Až podle skutečnosti uvidíme, jestli se sComettem domluvíme na vytvoření objízdného řádu,“ dodal Troch.
Hlavní práce na mostu spočívají v jeho demontáži a zbourání stávajících opěr. Potom dodavatel namontuje provizorní konstrukci, čímž dojde k obnovení železniční dopravy, ale definitivnízíská až v příštím roce.
V době uzavírky je nutné věnovat pozornost novému značení na silnicích. Na objízdné trase bude platit zákaz zastavení a například v křižovatce ulic Husova a Údolní bude změněna přednost v jízdě.
Po skončení uzavírky, 15. května, začne provoz vozidel ve dvou jízdních pruzích o celkové šířce sedmi metrů a zároveň začne fungovat jednostranný krytý omezený průchod pro pěší v šířce 1,5 metru.