Zintenzivnit dopravu mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí je nezbytné. Na tom se shodli všichni účastníci včerejší informativní schůzky ohledně změny jízdního řádu pro příští rok. A po letech by to mohla být změna k lepšímu.

„Minimálně dva, v tom lepším případě tři nové spoje v obou směrech bychom rádi do nových jízdních řádů zakomponovali,“ přislíbil odborný referent Jihočeského koordinátora dopravy (Jikord) a poradce hejtmana Ivan Študlar.
Kraj tak chce reagovat na připomínky starostů obcí na této trati, a to především Sezimova Ústí a Plané nad Lužnicí. V době od dvanácti do šestnácti hodin by měly osobní vlaky jezdit v hodinovém intervalu. Změnit by se měla i doba odjezdů.
„Tak, jak to jezdí dosud, je nevyhovující. Lidé se nemohou dostat na směny ani domů z práce,“ upozornil plánský starosta Jiří Šimánek.
Přitom právě Planá a Sezimovo Ústí je místem, kde se koncentruje velký počet podniků zaměstnávajících stovky lidí. Ošetřit je zapotřebí zejména spoje od Veselí, protože Táboráci mohou využít MHD.

A tak zatímco doprava v ranních, dopoledních a večerních hodinách zůstane zřejmě beze změny, v době od poledne do šestnácté hodiny se bude měnit frekvence i časy. Nebylo však jednoduché shodnout se na nejoptimálnějším řešení.

Zástupce českých drah Pavel Kosmata odcházel ze schůzky se třemi variantami, se kterými se bude dál pracovat. Nejvýhodnější se pro všechny jevil odjezd vlaků z Plané v celou hodinu a třicet minut. V obou směrech. To by ale muselo dojít k posunu odjezdů rychlíků.
„S touto variantou bohužel nemůžeme počítat. I když jednání povedeme. V tuto chvíli je lepší vrabec v hrsti v podobě vlaku, který by byl v Plané v celou hodinu a pětačtyřicet minut, než holub na střeše. Tedy vlak, který je v Plané v půl,“ míní Kosmata.

Jistý problém může přinést takzvané rozparcelování dopravy. Trať Tábor – Veselí nad Lužnicí může totiž odtrhnout od dostupného spojení lidi z Chotovin a Sudoměřic u Tábora na straně jedné a od jihu pak občany Horusic a obyvatele horního veselského sídliště, kteří využívají zastávku. Na tento problém upozorňoval jak veselský místostarosta Václav Matějů tak Erazim Troch z táborského odboru dopravy.
„To považuji za relevantní, Chotoviny jsou poměrně silná lokalita. Budu to muset probrat s kolegy ve středních Čechách, uvidíme, jak na to budou reagovat a záležet bude i na Středočeském kraji, jak si dopravu objedná,“ reagoval Kosmata.

V úvahu připadá i to, že by došlo na takzvané trhání dopravy. „Stanovisko Středočeského kraje zatím nikdo nezná. V případě, že by na trase Benešov – Tábor došlo k výraznějšímu omezení, upravili bychom regionální dopravu tak, aby naše vlaky zajišťovaly dopravní obslužnost v rámci našeho kraje, tedy v tomto případě do Sudoměřic u Tábora,“ uzavřel Študlar. Přislíbil, že alespoň dva odpolední spoje by měly také zajíždět do Horusic.