Podpořit kandidáty krajských voleb, kteří usedli před kamery Regionální Televizní Agentury, přišli hlavně jejich spolustraníci nebo sympatizanti.
„Sympatický mi byl pan Zimola z ČSSD, ale protože jsem ze Strany zelených, tak budu volit našeho Jiřího Gutha,“ řekl po skončení besedy s kandidáty Radek Jareš.
V závěrečných minutách pořadu odpovídali kandidáti na otázky z pléna.


Libor Molč: Kraj by měl lépek komunikovat s městy a obcemi. Pak by v Táboře neodsouhlasil zastaralý plán, který prosazuje na Křižíkově náměstí kruhovou křižovatku, zatímco Tábor stykovou. (V odsouhlaseném územním rozhodnutí kraj počítá s kruhovou. Na tu ale není na Křižíkově náměstí dost místa, proto není o podobě rozhodnuto. Jak bude křižovatka vypadat, by měli říct táborští radní po 22. září. Podle starostky Hany Randové případně změní územního rozhodnutí, pozn. red.)


Jan Zahradník (ODS): Spolupráce s obcemi je výborná, vše předem projednáváme, takže v Táboře nevidím problém. Pokud se vyskytne zádrhel, osobně ho řešíme.


Zuzana Pečmanová (SNK–ED): Řešení by mělo vycházet z názorů občanů, ty prezentujeme kraji. Spolupráce tady neselhala.


Jiří Guth (SZ): Když je v tomto případě kraj investorem, tak asi komunikaci zanedbal. Táborský úřad měl včas oslovit.


Karel Hájek: Na opravu místních komunikací obce nemají dost peněz. Jak byste tomu pomohli? Měl by pomáhat i kraj ze svého rozpočtu?


Jan Zahradník (ODS): Kraj má co dělat se svými silnicemi, ale na opravu místních komunikací lze žádat z Regionálního operačního programu. V něm peníze jsou. Kraj dává na silnice téměř miliardu, víc už ani nejde.


Jiří Zimola (ČSSD): Obávám se, že už na to nebude. Kraj má obcím pomoct se žádostmi do operačního programu. Touto cestou bych se ubíral.


Jiří Guth (SZ): Jen v nejnutnějších případech, hlavně tam, kde se sbíhají obecní a krajské silnice.


Marek Anděl: Zeptám se zastánců budějovického letiště, zda mají statistiku, kolik Jihočechů má letadlo a kolik auto?


Jan Zahradník (ODS): Letiště není parkoviště, lidé na něj nelétají vlastními ledadly, ale přistávají tu letecké společnosti, které tak nabízejí Jihočechům dopravu.


Jiří Zimola (ČSSD): Uvědomujeme si, že Jihočeský kraj je významnou turistickou destinací, kterou navštěvují turisté z celého světa. Proto je letiště pro cestovní ruch významné a pro Jihočechy potřebné.


Jiří Netík (KDU–ČSL): Je otázkou, kdyby tady letiště nebylo. Jenže ono tu bylo vybudováno a jen ho zlikvidovat by bylo nevratným procesem. Abychom kraj zpřístupnili i touto cestou, je třeba ho využívat.


Martin Malec: Myslíte si, že lodní dopravu obce potřebují? Co převeze lodní doprava za rok, zvládne železnice za měsíc a silniční doprava za týden. Myslím, že to není dobrá státní investice.


Jan Zahradník (ODS): Určitě může významně pomoct Orlické přehradě, kde cestovní ruch odumírá. Může pomoct nejen celému povodí Vltavy, ale těžit z ní může i spousta obcí.


Václav Ebert (KSČM): Víc prospěje železnice, která je také ekologická a obce uvítají, když je obslouží. Na rekreaci by se mělo myslet až později.


Otázka: Zlepší se dopravní obslužnost obcí?


Zuzana Pečmanová (SNK–ED): Základní dopravní obslužnost funguje, ale mohla by být častější.


Jiří Guth (SZ): Naší prioritou je, aby se jezdilo i na Mladovožicko.


Jiří Zimola (ČSSD): Je to v našem programu prioritou, do některých osad Nové Bystřice například nezajede přes celé léto ani jediný autobus.