Radka DoležalováZdroj: DeníkJe po dovolených a na stůl se vrací téma vzdělávání, které korona také značně obohatila. Jestli může být někdo spokojený, tak jsou to ti, kteří byli s klasickým vzděláváním nespokojení. Vlivem epidemie se i ti nejkonzervativnější učitelé museli na vzdělávání podívat z jiného úhlu. Jestli a kdy nám korona žáky zčerstva zasedlé do lavic zase „přepinkne“ zpátky domů a do online světa, nedokáže nikdo předpovídat. Každopádně se netřeba obávat, že snad koronavirové rozvolnění způsobí vzdělanostní propad.

Kdo vědění miluje, ten si obzvlášť v internetové době lehce najde jakékoli informace, po kterých zatouží.Kdo vědění nemusí, tomu ho naše školy pumpují do hlav stejně jen na dobu určitou a tak trošku bezúčelně. Pojďme se na to podívat optikou zástupce ředitele nově otevřené českobudějovické ScioŠkoly Jiřího Krejčího: „Vzdělání je vlastnictví dětí a jsou za něj zodpovědné, a tedy svobodné. Tento přístup podporuje jejich vnitřní motivaci a to je podstatné.“