Jiří Dintar.Co na tom, že tudy nejezdí žádné rychlovlaky, ale jen pomalý courák. A že základem bezpečnosti by pro každého řidiče mělo být pozorně se před přejezdem trati rozhlédnout. Všechny přejezdy ani křižovatky přece závorami opatřit nelze.

Bohužel jsme si často zvykli na to, přehazovat zodpovědnost za své jednání na jiné. Případně vytvářet různá pravidla a "bezpečnostní záruky".

V autě se dnes musíme povinně poutat a ani na moped už si bez helmy sednout nesmíme. Pásy, airbagy či helmy v nás vyvolávají falešný pocit bezpečí.

Pak se silnicí řítíme klidně stošedesátkou s pocitem, že kdyby náhodou něco, deformační zóny auta a vše výše uvedené nás v případě nehody přece ochrání.

Existuje ale také jiný pohled. Tak třeba taková nehodovost na silnicích by se nejspíš dala drasticky snížit velice jednoduchým opatřením: stačil by zákaz veškerých bezpečnostních prvků ve vozidle.

Naopak povinností by byla sada ostrých hrotů na volantu, která by v případě nárazu v rychlosti větší než pár desítek kilometrů v hodině s naprostou jistotou řidiče usmrtila.

A to bychom pak nejspíš jezdili zatraceně opatrněji!