„Vláčky se na kolejišti budou prohánět kolem Červené Lhoty, Choustníka či Chýnovské jeskyně, v modelu nechybí vybrané stavby Tábora i Soběslavi, Křižíkova „Elinka", úsek Jindřichohradeckých úzkokolejek anebo Lužnice s vodáky a Stádleckým mostem. Především děti ocení interaktivní ovládání řady prvků včetně spouštění vlaků na několika tratích,“ popsal vedoucí Blatského muzea Daniel Abazid zatím nedokončené lákadlo.

Projektantem kolejiště je Ivan Benetka, který stojí i za technickými projekty pražského Království železnic nebo nového kolejiště ve vídeňském Prátru, zhotovitelem modelu potom Pavel Havránek z firmy Tamtam Development. „Kolejiště v ceně dva miliony korun bylo z větší části pořízeno z prostředků Integrovaného regionálního operačního programu,“ dodal finanční část.

Lidé ho mohli vidět rozpracované výjimečně při slavnostním otevření Weisova domu v pátek 16. července. „Z technických důvodů na straně dodavatele bohužel zatím není možné kolejiště otevřít. Zpřístupníme ho v prvním okamžiku, kdy to bude možné,“ informoval vedoucí muzea.