Do práce se pustí dle informací zhotovitele Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) letos na podzim. Náklady dosáhnou téměř čtyř miliard korun a hotovo bude podle předpokladu na jaře roku 2023.

Hlavním cílem modernizace tohoto úseku je výstavba úplně nové dvoukolejové přeložky. Díky ní dojde nejen ke zvýšení kapacity tratě, ale také ke zvětšení oblouků, což umožní vlakům v úseku vyvinout také vyšší rychlost.

Podle Jiřího Svobody, generálního ředitele SŽDC, vysoké investiční náklady do stavby svědčí o jejím významu pro zlepšení stavu české železnice vůbec. „V případě prací na sever od Soběslavi půjde o jeden z posledních úseků čtvrtého koridoru, který doposud neprošel přestavbou,“ informoval v prosincovém prohlášení.

Nejnovější informace doplnila Radka Pistoriusová, tisková mluvčí SŽDC. „Aktuálně mohu k připravované stavbě sdělit, že náklady budou téměř 4 miliardy korun, její realizaci předpokládáme v období od září 2019 do dubna 2023,“ potvrdila lhůtu realizace.

ZVÝŠÍ SE RYCHLOST

Ve zmiňovaném úseku Soběslav – Doubí u Tábora postaví nové koleje, díky nímž se zvedne i kapacita tratě. „Délka přeložky je 8,8 kilometru, bude začínat v Soběslavi, kde se nová trasa přiblíží dálnici D3, aby se cca po 6 kilometrech od dálnice odklonila a pokračovala ke stávající odbočce Doubí u Tábora,“ vytyčila připravovanou trasu kolejiště.

Navíc zde budou moci strojvedoucí „šlápnout na plyn“. „Trať se výrazně narovná, což umožní maximální rychlost vlaků 160 kilometrů v hodině,“ upřesnila.

VÝLUKY NEBUDOU

SŽDC slibuje i zvýšení bezpečnosti, a to díky instalaci moderního zabezpečovacího zařízení. Současně zde vybudují přeložky komunikací druhé a třetí třídy i místních cest. Cestující se prozatím nemusí bát komplikací v železniční dopravě. „Vzhledem k tomu, že se bude jednat o výstavbu nové trati, v letošním roce v souvislosti s touto stavbou výluky nebudou,“ uzavřela prohlášení Radka Pistoriusová.