VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kola v barvách města Tábora se letos ulicemi nerozjedou

Tábor - Tábor nenašel firmu, která by dodala půjčovnu kol. Minibusy jdou do zastupitelstva.

6.3.2010
SDÍLEJ:

V Táboře by kola měla být červeno černá.Foto: Petra Šitnerová

Turista přijel do Tábora vlakem. Kupuje si čip, který mu odemyká městské kolo ve stojanu na ulici. Nasedne a jede na výlet na Harrachovku. Pak se vrací do města a kolo odkládá na Starém městě. To je vize doplňkové služby pro přepravu. Automatická půjčovna kol.

Měla začít fungovat již nyní na jaře. To začne za pár dnů, půjčovna však jeho start rozhodně nestihne, a s největší pravděpodobností ani letošní letní turistickou sezonu.

Výběr vhodné firmy, která by systém, dodání kol i jejich servis pro Tábor zajistila, nevyšel.

„Do výběrového řízení se přihlásila jen jedna firma, která měla hodně vysoké finanční požadavky. Navíc s ní byla špatná komunikace, a tak radní výběrové řízení zrušili a vypíše se nové,“ vysvětlil tajemník radnice Lubomír Šrámek.

Kolik firem se přihlásí do druhého kola? Dost možná, že opět jen jedna a opět ta samá, která systém provozuje v pražském Karlíně.

„To není nic divného, protože moc firem licenci na tento systém nemá. Chceme však připravit nové, výhodnější podmínky a pokusit se vyhledat ještě další firmy,“ říká místostarosta Martin Jirovský, z jehož dílny automatická půjčovna pochází.

Připustil však i možnost, že od své myšlenky upustí.

Čeho se nevzdává, je zavedení vnitřní linky městského autobusu. Minibusy by měly na trasy vyjet už na podzim.

„I když ještě nevíme, jak uspějeme v žádosti o dotaci, ale i bez ní bychom měli být schopni zavedení minibusů finančně pokrýt,“ říká Jirovský s tím, že vnitřní okruh je součástí rozsáhlé optimalizace městské dopravy.

Konečnou podobu však nemá vedení autobusů Maredovým vrchem. Místní občané s vedením trasy, a s tím spojené jiné dopravní řešení v této části města, nesouhlasí. Svůj postoj sepsali v petici.

„Ústředním požadavkem zmíněné petice bylo, aby ulice Krále Jiřího nesloužila jako jediná páteřová dopravní spojka, ale dopravní žátěž byla rovnoměrně rozdělena i na sousední ulice Krále Jiřího, Trocnovská, Bydlinského a Hromádkova,“ uvedl předseda petičního výboru Martin Musila.

Občané jsou rozděleni do dvou skupin, přičemž každá vidí řešení jinak. S některými jejich požadavky jsme souhlasili, ale některé odborníci na dopravu odmítají,“ dodal Jirovský.

O vedení dopravy na Maredově vrchu budou jednat zastupitelé a potom se materiál ještě vrátí na stůl radních. Kudy autobusy pojedou, není tedy dané.

Dopis čtenáře:Nad dopravou na Maredově vrchu stále visí otazníky

Tábor – Tajemník MěÚ Tábor Lubomír Šrámek v únorovém vydání novin Táborské radnice v článku Z jednání rady města v lednu informuje, že „Rada řešila i tři petice občanů.“ … a dále pak: „Většině požadavků na zklidnění dopravy v ulici Krále Jiřího město vyhoví.“

Tato informace není pravdivá, skutečnost je odlišná. V listopadu 2009 podalo 129 občanů Tábora petici za zklidnění dopravního provozu v ulici Krále Jiřího na Maredově vrchu v Táboře.

V prosinci 2009 odbor dopravy MěÚ v Táboře předstoupil na schůzi s občany Maredova vrchu s informací o připravovaných změnách dopravního systému v této lokalitě, který má využít ulici Krále Jiřího jako obousměrnou páteřovou dopravní spojku pro auta a novou linku městské hromadné dopravy pro nové sídliště Maredovův vrch za areálem středních škol.

Řešení podle zakázky táborského odboru dopravy vypracoval dopravní projektant Ing. Otepka z Třeboně, který svým původním návrhem řešení jednosměrnosti v Husinecké ulici neprokázal dostatečnou znalost místních dopravních poměrů.

Ústředním požadavkem zmíněné petice bylo, aby ulice Krále Jiřího nesloužila jako jediná páteřová dopravní spojka, ale dopravní žátěž byla rovnoměrně rozdělena i na sousedící ulice ve čtvrti: Krále Jiřího, Trocnovská, Bydlinského a Hromádkova.

Po všech jednáních nebyl tento požadavek dopravním odborem akceptován.

Diskuse na této veřejné schůzi se aktivně zúčastnily i uznávané osobnosti z této lokality MVDr. Jan Jelšík a Ing. Miroslav Volný. Po této veřejné schůzi i po navazujícím jednání petičního výboru na městském úřadu zůstalo několik nevysvětlených otázek a neřešených problémů:

1. Proč nebude využívána plná průjezdní kapacita velmi draze vybudovaného železničního podjezdu v Trocnovské ulici s jejím následným plánovaným napojením na ulici Soběslavskou, když v nedávné minulosti bylo toto napojení prezentováno jako důvod veliké investice do rekonstrukce podjezdu železničního koridoru?

2. Z jakého důvodu má být ulice Krále Jiřího s šířkou vozovky 6 metrů obousměrnou páteřovou dopravní spojkou a přitom paralelní ulice Hromádkova s šířkou vozovky 7,5 metru má být jednosměrná?

3. Proč plánovanou jednosměrnou Hromádkovou ulicí se má snížit dopravní obslužnost areálu středních škol a spolusídlících velkých firem?

4. Co je důvodem rozhodnutí, že plánovaná linka MHD pro nové sídliště nebude na své trase obsluhovat také Areál středních škol?

5. Jak to, že k plánovaným změnám dopravního systému kolem areálu středních škol chybí souhlas krajského úřadu, jako zřizovatele areálu?

6. Proč k vyhodnocení aktuálního stavu dopravy v řešené oblasti neproběhlo místní šetření v součinnosti s petičním výborem?

7. Proč odbor dopravy nechce zvýšit všeobecnou dopravní bezpečnost v okolí areálu středních škol snížením povolené rychlosti vozidel na 30km/hod. v celé ulici Bydllinského a Hromádkově?

Navrhovaný dopravní systém kolem areálu nebere v úvahu, že zavedením zastávky plánované linky midibusů MHD u areálu se sníží počet aut rodičů, přivážejících studenty i počet aut dospělých studentů.

ento systém nezohledňuje fakt, že pro školskou zónu neexistuje bezpečnější dopravní obslužnost, než jsou ekologické midibusy městské dopravy, řízené profesionálními řidiči a nebere v úvahu nejprostší lidský rozměr, že zavedením zastávky MHD u areálu podstatně zlepší dopravní dostupnost tělesně handicapovaným studentům.

MARTIN MUSILA
předseda petičního výboru

Autor: Alena Šatrová

6.3.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Vzdělávání a školství - Vzdělávání a školství Učitelka mateřské školy 11 000 Kč Učitelé v oblasti předškolní výchovy Učitel/ka v mateřské škole. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 11000 kč, mzda max. 14000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Vzdělávací a výchovná činnost směřující k získávání vědomostí, dovedností a návyků děti v mateřské škole podle vzdělávacího programu. Po zapracování možnost plného úvazku. Kontakt: telefonicky, emailem.. Pracoviště: Česko - anglická montessori mateřská škola pampeliška s.r.o., tábor, nám. Mikuláše z Husi, č.p. 40, 390 01 Tábor 1. Informace: Alexandra Partlová, +420 604 375 619. Výroba - Výroba Mechanici a opraváři osobních automobilů 25 000 Kč Mechanici a opraváři osobních automobilů Automechanik s praxí. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Náplň práce: oprava osobních vozidel, provádění demontáží, používání a obsluha diagnostických zařízení pro kontrolu technického stavu vozidel, zodpovědnost za vlastní výsledky., Požadujeme: schopnost samostatně pracovat, odpovědnost a pečlivost, kvalitu odvedené práce, týmovou spolupráci, ŘP.sk. B, výpis z RT., Pracovní doba: Po-Pá 8:00-17:00 hodin. Pracoviště: Andy-auta s.r.o., Vožická, č.p. 2504, 390 02 Tábor 2. Informace: Zuzana Jirousková, . Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič vysokozdvižných vozíků 12 800 Kč Řidiči vysokozdvižných vozíků řidič vysokozdvižného vozíku. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 12800 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: . Pracoviště: Ap staving group s.r.o. - veselí nad lužnicí, Třída Čs. armády, č.p. 540, 391 81 Veselí nad Lužnicí 1. Informace: Tetyana Pasichna, +420 775 110 063. Výroba - Výroba Montážní dělník 13 000 Kč Montážní dělníci výrobků z textilu a kůže technická kontrola a dělnice na dílnu textilní výroby. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 13000 kč, mzda max. 15000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo vyhrazené pro osobu zdravotně znevýhodněnou! Kontrola textilních výrobků, jejich balení, v případě potřeby i další práce na dílně textilní výroby, pracovní doba od 6.00 h do 14.00 h, možnost domluvit zkrácení pracovní doby (uvedená mzda odpovídá úvazku 7,5 h/den); nutná zručnost; při nástupu doba určitá s možností prodloužení na dobu neurčitou, Závodní stravování, sleva v podnikové prodejně, kontakt e-mailem nebo osobně. Pracoviště: Dita výrobní družstvo invalidů, Stránského, č.p. 2510, 390 02 Tábor 2. Informace: Renata Bočanová, +420 381 479 202.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Emma Srncová

Madona od Emmy zdobí kapličku v Hořicích

Videosouhrn 21. srpna 2018

Pochod proti ruské agresivitě a šok ze žraloka: prohlédněte si videa dne

Jistebnický maraton se vydařil

Jistebnice – V sobotu se v Jistebnici jel již 19. ročník Jistebnického maratónu horských kol. Zúčastnilo se 493 závodníků.

Populární triatlon slavil pětatřicátiny

Veselí nad Lužnicí – Populární triatlonový závod Betonový muž a žena oslavil v sobotu své jubileum. Na pískárnách u Vlkova proběhl jeho 35. ročník. Závod začal 584 metrů dlouhým plaváním, poté účastníci absolvovali dvacet kilometrů na kole a vše zakončil sedmikilometrový běh.

Táborská rezerva neuspěla ani doma

Tábor – Fotbalisté táborského „béčka“ přivítali, na stadionu Soukeník, kde hrají svá domácí utkání, Čížovou, která ještě v loňském ročníku působila v ČFL.

Pamětník: Větší strach měli Rusové

České Budějovice – Ve středu 21. srpna 1968 vpadla vojska zemí Varšavské smlouvy na území Československa. Do Českých Budějovic dorazili Rusové až o den později. Pamětník Jiří Šilha, který se vyfotil u ruského tanku před Jihočeským divadlem, vzpomíná: „Čekali jsme je. Rozložili si ležení nad Borkem a v noci, když bylo město prázdný, sem teprve přejeli.“ Podle Jiřího Šilhy z Českých Budějovic, kterému tenkrát bylo 22 let, byli vojáci všude po městě. S kamarádem věděli, že je to průšvih.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT