VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kola v barvách města Tábora se letos ulicemi nerozjedou

Tábor - Tábor nenašel firmu, která by dodala půjčovnu kol. Minibusy jdou do zastupitelstva.

6.3.2010
SDÍLEJ:

V Táboře by kola měla být červeno černá.Foto: Petra Šitnerová

Turista přijel do Tábora vlakem. Kupuje si čip, který mu odemyká městské kolo ve stojanu na ulici. Nasedne a jede na výlet na Harrachovku. Pak se vrací do města a kolo odkládá na Starém městě. To je vize doplňkové služby pro přepravu. Automatická půjčovna kol.

Měla začít fungovat již nyní na jaře. To začne za pár dnů, půjčovna však jeho start rozhodně nestihne, a s největší pravděpodobností ani letošní letní turistickou sezonu.

Výběr vhodné firmy, která by systém, dodání kol i jejich servis pro Tábor zajistila, nevyšel.

„Do výběrového řízení se přihlásila jen jedna firma, která měla hodně vysoké finanční požadavky. Navíc s ní byla špatná komunikace, a tak radní výběrové řízení zrušili a vypíše se nové,“ vysvětlil tajemník radnice Lubomír Šrámek.

Kolik firem se přihlásí do druhého kola? Dost možná, že opět jen jedna a opět ta samá, která systém provozuje v pražském Karlíně.

„To není nic divného, protože moc firem licenci na tento systém nemá. Chceme však připravit nové, výhodnější podmínky a pokusit se vyhledat ještě další firmy,“ říká místostarosta Martin Jirovský, z jehož dílny automatická půjčovna pochází.

Připustil však i možnost, že od své myšlenky upustí.

Čeho se nevzdává, je zavedení vnitřní linky městského autobusu. Minibusy by měly na trasy vyjet už na podzim.

„I když ještě nevíme, jak uspějeme v žádosti o dotaci, ale i bez ní bychom měli být schopni zavedení minibusů finančně pokrýt,“ říká Jirovský s tím, že vnitřní okruh je součástí rozsáhlé optimalizace městské dopravy.

Konečnou podobu však nemá vedení autobusů Maredovým vrchem. Místní občané s vedením trasy, a s tím spojené jiné dopravní řešení v této části města, nesouhlasí. Svůj postoj sepsali v petici.

„Ústředním požadavkem zmíněné petice bylo, aby ulice Krále Jiřího nesloužila jako jediná páteřová dopravní spojka, ale dopravní žátěž byla rovnoměrně rozdělena i na sousední ulice Krále Jiřího, Trocnovská, Bydlinského a Hromádkova,“ uvedl předseda petičního výboru Martin Musila.

Občané jsou rozděleni do dvou skupin, přičemž každá vidí řešení jinak. S některými jejich požadavky jsme souhlasili, ale některé odborníci na dopravu odmítají,“ dodal Jirovský.

O vedení dopravy na Maredově vrchu budou jednat zastupitelé a potom se materiál ještě vrátí na stůl radních. Kudy autobusy pojedou, není tedy dané.

Dopis čtenáře:Nad dopravou na Maredově vrchu stále visí otazníky

Tábor – Tajemník MěÚ Tábor Lubomír Šrámek v únorovém vydání novin Táborské radnice v článku Z jednání rady města v lednu informuje, že „Rada řešila i tři petice občanů.“ … a dále pak: „Většině požadavků na zklidnění dopravy v ulici Krále Jiřího město vyhoví.“

Tato informace není pravdivá, skutečnost je odlišná. V listopadu 2009 podalo 129 občanů Tábora petici za zklidnění dopravního provozu v ulici Krále Jiřího na Maredově vrchu v Táboře.

V prosinci 2009 odbor dopravy MěÚ v Táboře předstoupil na schůzi s občany Maredova vrchu s informací o připravovaných změnách dopravního systému v této lokalitě, který má využít ulici Krále Jiřího jako obousměrnou páteřovou dopravní spojku pro auta a novou linku městské hromadné dopravy pro nové sídliště Maredovův vrch za areálem středních škol.

Řešení podle zakázky táborského odboru dopravy vypracoval dopravní projektant Ing. Otepka z Třeboně, který svým původním návrhem řešení jednosměrnosti v Husinecké ulici neprokázal dostatečnou znalost místních dopravních poměrů.

Ústředním požadavkem zmíněné petice bylo, aby ulice Krále Jiřího nesloužila jako jediná páteřová dopravní spojka, ale dopravní žátěž byla rovnoměrně rozdělena i na sousedící ulice ve čtvrti: Krále Jiřího, Trocnovská, Bydlinského a Hromádkova.

Po všech jednáních nebyl tento požadavek dopravním odborem akceptován.

Diskuse na této veřejné schůzi se aktivně zúčastnily i uznávané osobnosti z této lokality MVDr. Jan Jelšík a Ing. Miroslav Volný. Po této veřejné schůzi i po navazujícím jednání petičního výboru na městském úřadu zůstalo několik nevysvětlených otázek a neřešených problémů:

1. Proč nebude využívána plná průjezdní kapacita velmi draze vybudovaného železničního podjezdu v Trocnovské ulici s jejím následným plánovaným napojením na ulici Soběslavskou, když v nedávné minulosti bylo toto napojení prezentováno jako důvod veliké investice do rekonstrukce podjezdu železničního koridoru?

2. Z jakého důvodu má být ulice Krále Jiřího s šířkou vozovky 6 metrů obousměrnou páteřovou dopravní spojkou a přitom paralelní ulice Hromádkova s šířkou vozovky 7,5 metru má být jednosměrná?

3. Proč plánovanou jednosměrnou Hromádkovou ulicí se má snížit dopravní obslužnost areálu středních škol a spolusídlících velkých firem?

4. Co je důvodem rozhodnutí, že plánovaná linka MHD pro nové sídliště nebude na své trase obsluhovat také Areál středních škol?

5. Jak to, že k plánovaným změnám dopravního systému kolem areálu středních škol chybí souhlas krajského úřadu, jako zřizovatele areálu?

6. Proč k vyhodnocení aktuálního stavu dopravy v řešené oblasti neproběhlo místní šetření v součinnosti s petičním výborem?

7. Proč odbor dopravy nechce zvýšit všeobecnou dopravní bezpečnost v okolí areálu středních škol snížením povolené rychlosti vozidel na 30km/hod. v celé ulici Bydllinského a Hromádkově?

Navrhovaný dopravní systém kolem areálu nebere v úvahu, že zavedením zastávky plánované linky midibusů MHD u areálu se sníží počet aut rodičů, přivážejících studenty i počet aut dospělých studentů.

ento systém nezohledňuje fakt, že pro školskou zónu neexistuje bezpečnější dopravní obslužnost, než jsou ekologické midibusy městské dopravy, řízené profesionálními řidiči a nebere v úvahu nejprostší lidský rozměr, že zavedením zastávky MHD u areálu podstatně zlepší dopravní dostupnost tělesně handicapovaným studentům.

MARTIN MUSILA
předseda petičního výboru

Autor: Alena Šatrová

6.3.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Lidské zdroje - Lidské zdroje Personalista 17 000 Kč

Personální referenti Koordinátor/ka personální agentury. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 17000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Náplň práce:, - tvorba pracovně právní dokumentace, - vyplácení záloh na mzdu zaměstnancům, - starost o svěřené zakázky, - starost o zaměstnance společnosti, - spolupráce s ostatníémi odděleními společnosti, - reporting, Požadujeme:, - dobrý zdravotní stav, - asertivní chování, - znalost práce s PC, - znalost práce v MS Office, - řidičský průkaz sk.B, - znalost v oblasti HR, - časová a prostorová flexibilita, - znalost automobilového průmyslu výhodou, Zaměstnanecké výhody: možnost ubytování, osobní ohodnocení, firemní automobil k osobním účelům, notebook, mobilní telefon, stravenky plně hrazené zaměstnavatelem., Kontakt: emailem, telefonicky (8-15:30).. Pracoviště: Kšx - delta, s.r.o. - pracoviště, Vožická, č.p. 2068, 390 02 Tábor 2. Informace: Simona Bernardi, +420 602 589 465.

Výroba - Výroba Ruční balič 17 000 Kč

Ruční baliči Pracovník/pracovnice na zpracování a balení hub. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Turnusové služby, úvazek: . Mzda min. 17000 kč, mzda max. 24000 kč. Volných pracovních míst: 10. Poznámka: Měsíční zaškolení v hodinové mzdě. Úkolová mzda dle výkonu 17000,- až 24000,- Kč. Měsíční bonusový kupón v hodnotě 1000,- Kč. Náborový příplatek 15000,-Kč. Zájemci se mohou hlásit na tel. 778 727 709 a domluvit si osobní schůzku. Požadujeme pečlivost, spolehlivost, pracovitost, nástup možný ihned. Výhody: příspěvek na stravné. Práce v SO a v NE ob víkend. Pracoviště: České houby a.s., Nová, č.p. 538, 392 01 Soběslav. Informace: Helena Staňková, +420 778 727 709.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič skupiny B 7 000 Kč

Řidiči osobních a malých dodávkových automobilů, taxikáři řidič/ka osobního vozidla. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 7000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: URČENO POUZE pro osoby s částečným invalidním důchodem !!!, převoz lidí do zdravotnických zařízení dle jejich požadavků - pož.: ŘP-B,, nástup možný ihned, zkrácený pracovní úvazek - dle dohody. Pracoviště: Sdružení pro osobní asistenci a nezávislý život zdravotně postižených lidí o.s., Bydlinského, č.p. 2474, 390 02 Tábor 2. Informace: Dana Lišková, +420 723 037 964.

Výroba - Výroba Mechanici a opraváři 19 000 Kč

Mechanici a opraváři ostatních strojů a zařízení (kromě přesných strojů) Seřizovač. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 19000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Vhodné pro absolventy., Seřizování vstřikovacích lisů pro výrobky z plastů., Zaměstnanecké výhody: závodní stravování, týden dovolené navíc, příspěvek na penzijní připojištění, příspěvek na dopravu a další benefity., Kontakt: telefonicky, emailem, osobně (Mladá Vožice).. Pracoviště: Koh-i-noor mladá vožice a.s., 391 43 Mladá Vožice. Informace: Růžena Kalinová, +420 381 401 303.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Běh jihočeských nadějí v Českých Budějovicích.
62

Vyběhali přes čtvrt milionu korun

Z průběhu akademie jistebnické ZŠ.

Školní akademie ukázala plnému sálu, že Jistebnicko má talent

Tým Acrobatic Cheerleaders Tábor těžil další mistrovské kovy

Tábor - Pražská hala Královka se stala dějištěm mistrovství České republiky ve sportovním cheerleadingu.

Jak vypadá Šumava 11 let po orkánu Kyrill a následné kůrovcové gradaci

Šumava - Orkán Kyrill, který na Šumavě v lednu roku 2007 způsobil polomy v objemu bezmála jednoho milionu metrů krychlových dříví, zásadně změnil tvář Šumavy.

AKTUALIZOVÁNO

OBRAZEM: Běh Jihočeských nadějí pokračuje skvělým programem

České Budějovice – Na první ročník Běhu Jihočeských nadějí dorazilo v sobotu dopoledne více závodníků, než organizátoři čekali.

Akce ZUŠ Open se v Táboře líbila, přestože ji občas potrápil déšť

Tábor - Ve čtvrtek ovládla čtyři stovky míst po celé České republice jedinečná atmosféra akce ZUŠ Open.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT