Osm set sedmnáct. Přesně tolik Čekanických přidalo svůj podpis k petici, kterou bojují proti kamionům 
v ulicích Průběžná a Soví.
Z nich totiž měly zmizet značky, které sem nepouštějí auta těžší než 2,5 tuny. Jejich trasa by pak ale vedla přímo kolem základní školy.

V týdnu se situací zabývala dopravní komise, která doporučuje, aby značky zůstaly tak, jak jsou. Tím se ale těžké dopravy nezbaví lidé z druhé strany Čekanic, z Družstevní ulice. „Komise chápe, že nikdo nechce, aby mu kolem domu jezdily kamiony. S odstraněním dopravního značení omezující provoz nákladních vozidel v ulicích Průběžná a Soví, ale nesouhlasíme," říká za komisi Jakub Valeš.

Pokud tedy město nerozhodne jinak, vše by mělo zůstat při starém. Rodiče dětí, kteří podepsali petici, zprávu vítají: „Jako maminka jsem kvůli bezpečí dětí a hluku ráda, že dopravní komise takto rozhodla. Rozumím ale lidem z Družstevní. Město by to mělo vymyslet jinak. Jen přehazuje kamiony z ulice do ulice. Trasu bych táhla mimo a dopravu hnala na obchvat," míní Lenka Schlehoferová.

I Renata Fauová rozhodnutí komise oceňuje: „Kamiony nemají ve městě co dělat. Zakázala bych ale také průjezd Družstevní ulicí," konstatovala

• 16. srpna se objevila na úřední desce informace o změně dopravního značení v Čekanicích.
• 2. srpna vešlo opatření v platnost. Nyní je odstranění zákazových značek pozastavené.

I v této ulici totiž lidé volají po klidu. Řešením by pro ně mohla být přeložka silnice, která je zatím v nedohlednu. „Doporučujeme městu, aby zakročilo ve věci výstavby přeložky Chýnovská – Vožická, která by odvedla dopravu z Čekanic. Je již zanesená v územním plánu," dodal Jakub Valeš.

Situaci v Čekanicích by vyřešila nová přeložka

Tábor – Za obyvatele z ulice Průběžná v Čekanicích bojovala zastupitelka a členka dopravní komise Michaela Petrová (JINAK!), která v této příměstské části žije.

Proč se domníváte, že průjezd kamionů Družstevní ulicí je menší zlo než Průběžnou?
Průjezd náklaďáků obcí je zlo v jakékoliv ulici, kde se bydlí, takže nevoli obyvatel Družstevní ulice chápu. Obecně si ale myslím, že je-li možnost vést nákladní dopravu mimo trasu kolem školy, je třeba toho využít. Pokládám to za společenský zájem. Kromě toho Průběžná ulice tvoří pomyslný rozcestník Čekanic, odtud se rozbíhají cesty do dalších míst příměstské části, je tu zmiňovaná škola i školka, jsou tu frekventované zastávky autobusů. Přechod před školou je za zatáčkou a horizontem, je tady dopravně nevyřešená, několikanásobná nepřehledná křižovatka. Vládne tu doslova dopravní chaos, který je jen časovanou bombou, než se stane neštěstí.

Vidíte v dohledné době nějaké řešení situace?
Do jisté míry pomůže, až bude dobudovaný sjezd z dálnice na Tábor. Dále považuji za nutné, aby vedení města podniklo veškeré kroky k tomu, aby byla co nejrychleji vybudovaná silniční přeložka ulic Chýnovská – Vožická, neboli silnice I/19.

Proč dopravní komise nedoporučí městu, aby všem autům nad 2,5 tuny zamezilo v průjezdu Čekanicemi?
V současné době zákon takové opatření neumožňuje. Situaci lze řešit pouze objízdnými trasami.

Dopravní komise tedy navrhuje, aby se nic neměnilo…
Komise dopravy je poradní orgán rady města a ta teď může ovlivnit, zda značky fyzicky zůstanou, nebo budou odstraněny. Povedou se další jednání se zástupci zúčastněných stran: z Družstevní a Průběžné ulice, s předsedou místního výboru, ředitelkou školy, vedoucí odboru dopravy, městskou policií a starostou. Realita je taková, že odstranění značek zakazujících vjezd těžkým autům v Průběžné ulici, je státní správou povolené a záleží na městě, zda dojde k odstranění.

Kamiony nemají v Čekanicích co dělat

Tábor – Také obyvatelé čekanické Družstevní ulice volají po bezpečných ulicích bez kamionů. Založili si i občanské sdružení Za lepší život v Družstevní. Zatím se marně snaží dostat těžkou dopravu z této části města. Jedním z členů je Josef Koudelka.

Jak dlouho bojujete s auty?
Už v prosinci jsem vyzval radnici, aby se problémem zabývala. Kamiony si zkracují cestu přes naši Družstevní a ještě před nedávnem jsme jich tady napočítali klidně sto za hodinu. Pokud nebudou jezdit kolem vás, radnice by je pustila kolem školy, což není bezpečné pro děti.

A proč by měly jezdit kolem školy?
Nemají jezdit nikde. Nemyslím si, že Čekanice jsou okrajovou částí. Prostě se snažíme o to, aby byl všude v Čekanicích zakázán průjezd vozidlům nad 2,5 tuny. Pokud někdo dělá opatření, tak nemá znevýhodňovat druhého. Chceme stejná práva jako mají ostatní obyvatelé Čekanic. Obecně o konkrétní podobě nákladní dopravy v Čekanicích se jedná.

Dálnice vám tedy od provozu nepomohla…
Tím, že je rozestavěný obchvat, se situace ještě zhoršila. Do toho investiční akce města. Když praskla hráz Jordánu, ve dne v noci mi kolem baráku jezdily tatry s kamením. Firmy nebudou jezdit okolo, když mohou jet kratší cestou. Oslovil jsem i ŘSD a to na rozdíl od radnice reagovalo okamžitě. Auta vyvážela hlínu do Měšic a jeden telefonát stačil na to, aby se to zminimalizovalo. Když ale obchvaty neslouží k tomu, aby odvedly těžkou dopravu z měst, tak je nemusíme stavět.

Jaké je podle vás řešení?
Buď to zakázat všude, nebo všude otevřít. Nemáme přece jiná práva než ostatní. Především by ale kamiony měly sjet, kde mají. Kdyby město chtělo, už všude mohly být cedule, že náklaďáky mají jet obchvatem až do Chotovin. Mě jako občana Tábora přece nezajímá, že najedou víc kilometrů. Představovali jsme si, že čekanická samospráva nás bude zastupovat stejně jako tu druhou stranu. Určitě se zapomnělo i na mladou generaci, která vyrůstá právě v lokalitě zasažené těžkou nákladní dopravou.