/ANKETA/ Na nerovný povrch Jordánské hráze si stěžují lidé už od otevření, zejména jsou slyšet hlasy řidičů. „Asfalt se jim podle mě trochu nepovedl, při přejezdu jsou cítit v několika místech hrbolky a drncá to. Není se čemu divit, s dokončením se chvátalo. V závěru roku přišla sněhová kalamita, mráz a pak i hodně pršelo,“ řekl dvaapadesátiletý Aleš Kratochvíl, když nastupoval do auta na parkovišti nedaleko hráze.

Stavbařům skutečně komplikovaly práci nevyzpytatelné povětrnostní podmínky. Přesto se v prosinci po osmiměsíční uzavírce slavnostně otevíralo. Nedávná kontrola a měření však potvrdily, že v několika místech asfalt nesplňuje zákonné normy.


Nahrává se anketa ...

Nekvalitní práci pozná i laik

Tématu se dotklo lednové zastupitelstvo a zazněly přesnější informace. O aktuální stav se zajímal zejména zastupitel Václav Ebert (Šance pro Tábor). „Obyvatele samozřejmě trápí nekvalitně odvedená práce na vozovce Jordánské hráze, která je společnou investicí města a kraje. I laik musí poznat, že když mu v určité části skáče auto, není to v pořádku. Je to smutné, že nově zbudovaná věc se bude muset třeba znovu frézovat a hráz třeba na den dva znovu zavírat,“ zmínil.

Jordánská hráz v Táboře únor 2024. | Video: Deník/Lenka Pospíšilová

„Když se chvátá a mrzne, vždy kvalita utrpí. A je jedno, zda jde o rodinný dům nebo veřejnou komunikaci,“ tvrdil Václav Ebert a zajímal se, zda se uskutečnilo nějaké měření a co se s tím případně bude dělat.

Měření odhalilo tři defekty

Po ukončení pokládky finálních asfaltových povrchů se v lednu uskutečnilo měření akreditovanou laboratoří z Českých Budějovic. Potvrdila to vedoucí městského odboru investic Eliška Pospíšilová „Výsledky jsou takové, že zhruba na třech místech vykazuje asfalt nerovnosti do jednoho centimetru,“ upřesnila s tím, že možná tolerance pro komunikace II. třídy je půl centimetru.

Tyto defekty jsou přímo na povrchu přemostění. „Asfalt zde vykazuje špatnou strukturu, na komunikaci jsou tři místa s tímto defektem mimo uvedenou toleranci,“ dodala vedoucí odboru investic s tím, že komunikace patří Správě a údržbě silnic Jihočeského kraje (SÚS JčK).

Připomněla, že stavba se uskutečnila za extrémních podmínek, které si všichni pamatují. „Je to jen pár týdnů zpět, všichni jsme chtěli jezdit, tak samozřejmě zhotovitel udělal za souhlasu obou investorů finální pokládku. Místní středisko, které komunikaci spravuje, chce zachovat současný stav. A až v rámci reklamačního řízení, až se ukáže, jak povrch funguje, budou nárokovat opravu formou zbroušení dílčích částí,“ shrnula Eliška Pospíšilová.

Investice města je v pořádku

Starosta Štěpán Pavlík (Tábor 2020) podotkl, že lávka pro chodce patřící městu je bez závad a opravy vozovky bude financovat SÚS JčK. „Konstrukce lávky pro pěší na návodní straně Jordánu podepřená sloupy je zaplaťpánbůh kompletně v pořádku. Ta žádné reklamace nemá. Právě lávka pro pěší byla náročnou stavbou se složitým zakládáním do bahnitého terénu, je to drtivá většina stomilionové investice města,“ upozornil starosta.

Práce pokračují na návodní straně, kde dělníci obkládají šikmou plochu hráze kamenem. Na jaře se na místo vrátí i zeleň v podobě nové výsadby 20 vrb bílých. Stavebníci současně pracovali na dvou stavbách, kromě lávky vznikal i nový most se silnicí II. třídy nad bezpečnostním přelivem Jordánu. Uzavírka trvala od poloviny dubna do 22. prosince loňského roku.