Časovou rezervu do 12. hodiny pracovníci stavby využili k úklidu materiálu a dopravního značení, věnovali se také zametení chodníků a dalším nezbytným dílčím pracím. „Mezi závěrečné práce patřilo malování vodorovného dopravního značení, taktování semaforů na Píseckém rozcestí a Křižíkově náměstí a časově náročné odstranění dopravních omezení po celém městě,“ vysvětlil již dříve stavbyvedoucí Pavel Kuděj z firmy Metrostav.

Dosavadní náklady města Tábora činí 107 milionů včetně DPH. Historická Jordánská hráz pochází z roku 1929, dosud se dočkala dvou oprav. Při letošní rekonstrukci se denně prostavělo průměrně půl milionu korun.

Ilustrační foto. Jordánská hráz Tábor.
Jordánskou hráz v Táboře čeká úplná uzavírka. Pěších a cyklistů se netýká

Práce budou pokračovat na návodní straně, kdy pracovníci doosadí zbytek šikmé plochy hráze kamenným obkladem a na místo se vrátí na 20 vrb bílých. Po celou dobu stavby museli místní obyvatelé strpět řadu omezení, čekala je časově náročná více než šestikilometrová objížďka. Stavbou mohly jednosměrně projíždět jen vozidla stavebníků, autobusy MHD a automobily zdravotníků, hasičů a policistů. Během realizace se uskutečnilo i několik úplných uzavírek. (lep)

Zajímavosti ze stavby: Stavebníci současně pracovali na dvou stavbách, kromě lávky vzniká i nový most nad bezpečnostním přelivem v režii Správy a údržby silnic Jihočeského kraje. Uzavírka začala v polovině dubna a skončila v pátek 22. prosince, vše se tak stihlo v poměrně rekordním čase, přestože dělníky trápily výkyvy počasí. Poradit si museli se sněhovou kalamitou i vydatnými dešti, vzhledem k výrazně kratší době denního světla využívali při práci umělé osvětlení, nad pěší lávkou postavili taky obří stan a lepšímu tvrdnutí betonu dokonce přitápěli přímotopy.